Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دانمارک در واکنش به پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خرید جزیره گرینلند از کپنهاگ، این پیشنهاد را مضحک و مسخره خواند. 

«مت فردریکسن» نخست وزیر دانمارک در واکنش به این پیشنهاد و تایید آن از سوی مشاور ترامپ گفت، «گرینلند فروشی نیست. گرینلند مال دانمارک نیست بلکه به خود گرینلندیها تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من امیدوارم که این پیشنهاد جدی نبوده باشد.»

ترامپ روز یک شنبه در مصاحبه با خبرنگاران تایید کرد که اخیرا صحبتهایی با مشاورانش درباره امکان خرید گرینلند مطرح کرده است.

ترامپ قرار است ماه آینده به کپنهاگ سفر کند و موضوع قطب شمال یکی از مسائلی است که در دیدارش با فردریکسن و «کیم کیلسن» نخست  وزیر گرینلند  مطرح خواهد شد.

نشریه «نیوز ویک» اخیرا گزارش داد که ترامپ در یک مهمانی شام با نزدیکان خود به این نتیجه رسیده که گرینلند را در مقابل مبلغی پول، از دانمارک خریداری کنند. پس از مطرح شدن این پیشنهاد در رسانه‌ها، برخی مشاوران ترامپ با اشاره به خرید «آلاسکا» از روسیه در سال ۱۸۶۷ توسط آمریکایی‌ها، موفقیت این معامله را محتمل دانستند.

گرینلند با داشتن حدود ۵۶هزار نفر جمعیت، بخش خودمختار پادشاهی دانمارک محسوب می‌شود. دولت محلی گرینلند که در شهر «نوک» مستقر است، به امور داخلی این منطقه رسیدگی می‌کند و کپنهاگ رسیدگی به امور امنیتی و سیاست خارجی آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام/م

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دانمارک آمریکا ترامپ رئیس جمهور آمریکا سیاست خارجی قطب شمال مصاحبه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد

دادگاه عالی تجدیدنظر فرانسه، «فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق این کشور را به طور قطعی مجرم شناخته شد.

به گزارش ایسنا، دادگاه عالی تجدیدنظر فرانسه روز چهارشنبه همچنین دستور داد تا محاکمه‌ای جدید به‌منظور بازتعریف ماهیت احکام زندان و میزان خساراتی که باید به مجلس ملی پرداخت شود، تشکیل شود.

رسانه‌های فرانسوی خبر داده‌اند فیون و «پنه لوپ فیون» همسرش و همچنین «مارک ژولو» معاون سابق نخست‌وزیر به دلیل مشاغل ساختگی در مجلس ملی، به‌ویژه به دلیل اختلاس از بودجه عمومی و همدستی، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

نخست‌وزیر سابق فرانسه پس از محکومیت خود در دادگاه تجدیدنظر به چهار سال زندان شامل یک سال زندان قطعی، ۱۰ سال عدم صلاحیت و جریمه ۳۷۵۰۰۰ یورویی در مورد مشاغل ساختگی همسرش به دادگاه عالی تجدیدنظر اعتراض کرد. پنه

نیز به نوبه خود به ۲ سال حبس تعلیقی، ۲ سال عدم صلاحیت و جریمه ۳۷۵۰۰۰ یورویی محکوم شد.

این سه متهم همواره اتهام‌های خود را انکار کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد