Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:41:55 GMT

جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه داورزن

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۰۵۹

جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه داورزن

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن از توابع استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر غم که از اعیاد بزرگ مسلمین است؛ در چهار بقعه متبرکه شهرستان، امامزاده بی‌بی‌علیه خاتون، امامزاده سیداسماعیل بهمن‌آباد، امامزاده ابوطالب بیزه و امامزاده سیدناصر چشام مراسم جشن غدیرانه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مراسم‌ها با برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی، از جمله همایش بانوان ولایی، تجلیل از سادات و مسابقات همراه است، بیان کرد: شهرستان داورزن دارای 25 بقعه متبرکه عظیم‌الشأن است که همه ساله شاهد زائران و مجاوران از سراسر کشور است؛ هدف از برگزاری مراسم‌های مناسبتی از قبیل اعیاد و موالید و شهادت ائمه اطهار(ع)، تکریم ائمه اطهار(ع) و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و توجه بیشتر مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
اجرای نیت موقوفه 100 ساله در غدیر
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: از محل موقوفه مرتبط در روز عید غدیر بسته‌های مواد غذایی برای اطعام مستمندان و فقرا در نظر گرفته شده است که در روز عید غدیر در این شهرستان توزیع خواهد شد.
حجت‌الاسلام خانی با اشاره به اطعام و توزیع بسته‌های مواد غذایی از محل موقوفات این شهرستان برای فقرا و نیازمندان همزمان با عید ولایت، بیان کرد: از جمله این موقوفات می‌توان به موقوفه میرزاعلی محمد با 12 ساعت آب و اراضی قنات نامی روستای نامن و 24 ساعت آب و اراضی قنات علی‌آباد بخش باشتین که وقف بر فقرا و مستحقین در ایام عید غدیر برای مصارف فقرا است، اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای مصرف این موقوفه  قید مکان ثبت نشده است، گفت: سال وقف این موقوفات ۱۳۳۱ هجری قمری در حدود ۱۰۹ سال قبل است.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جشن عید غدیر بقاع متبرکه داورزن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سردار جلیل موقوفه ئی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برقراری ایست و کنترل در محور سمنان - دامغان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: راننده خودرو با استفاده از بارنامه‌های غیر رسمی سعی در فریب ماموران را داشت، اما با هوشیاری پلیس مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل انواع لوازم خانگی، ابزار آلات صنعتی، قطعات خودرو، لوازم صوتی و تصویری، مواد خوراکی  که به صورت ماهرانه‌ای در بین سایر بار‌های مجاز جاساز شده بود کشف و ضبط شد.
سردار موقوفه ئی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان بالغ بر ۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شد، تصریح کرد: راننده تریلر در این رابطه بازداشت و به اداره کل تعزیرات حکومتی سمنان معرفی و خودروی وی توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان