Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:22:17 GMT

شهروند وظیفه شناس «رادیو سوند» هواشناسی را تحویل داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۲۶۵

شهروند وظیفه شناس «رادیو سوند» هواشناسی را تحویل داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن نوری، رئیس اداره توسعه مدیریت و منابع هواشناسی استان در این باره اظهار داشت: آقای «علی قنبرزهی» از ساکنین روستای «دومک» زاهدان پس از آنکه شیء ناشناس با یک آنتن کوچک را در  نزدیکی منزل خود یافت، متوجه شد که این شیء از سنجنده های هواشناسی است و باید به این اداره تحویل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایشان با نهایت مسئولیت پذیری این سنجنده که به نظر می رسد آسیب جدی ندیده و سالم است، را به اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تحویل داد.

ایمان خزاعی از کارشناسان مجموعه اداره فنی و مهندسی تجهیزات هواشناسی سیستان و بلوچستان درباره رادیو سوند گفت: رادیوسوند از سنجنده های هواشناسی است که به وسیله یک بالن در جو رها می شود تا پارامترهای دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و فشار هوا در لایه های مختلف جو را اندازه گیری کند.

وی افزود: این دستگاه پارامترهای جو را به صورت آنلاین ثبت و از طریق یک فرستنده رادیویی به ایستگاه جو بالای زاهدان مخابره می کند تا به وسیله آن‌ها محصولات مختلف هواشناسی تولید شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: تنها ایستگاه جوی بالا استان در زاهدان فعال است که کارشناسان آن به‌صورت روزانه یک رادیو سوند برای پایش وضعیت پارامترهای فیزیکی اتمسفر رهاسازی می کنند.

خزاعی افزود: رادیوسوند ها به طور معمول تا ارتفاع حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری از سطح زمین بالا می رود و در نهایت پس از ترکیدن بالن به زمین می افتد.

وی در باره ارزش ریالی این سنجنده نیز گفت: تهیه رادیو سوند هم اکنون بین چهار تا شش میلیون تومان هزینه در بر دارد که با توجه به اهمیت آن در پایش جو و صدور پیش بینی های جوی، استفاده از آن نه تنها امری اجتناب ناپذیر؛ بلکه الزامی است.

این کارشناس با بیان اینکه این رادیوسوندها قابلیت استفاده مجدد نیز دارد، ادامه داد: شهروندان استان می توانند در صورت یافتن رادیوسوند در هر نقطه استان، برای حفظ و صیانت از بیت المال، آن را به نزدیک ترین اداره هواشناسی تحویل دهند.

گفتنی است، روستای «دومک» از توابع بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان و در فاصله حدود ۵۵ کیلومتری از شهر زاهدان قرار گرفته است.

کد خبر 4696438

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان زاهدان سازمان هواشناسی شهروند روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی خرم آباد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، حامد گنجعلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.
وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.
رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی مهروموم و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است .

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • (ویدیو) صحنه تماشایی از کمک پلیس وظیفه شناس به یک پیرمرد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان