Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:03:52 GMT

82 هزار مگاوات ظرفيت منصوبه برق در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۶۶۶

82 هزار مگاوات ظرفيت منصوبه برق در کشور

خبرگزاری آریا- عضو هیئت مدیره، سخنگو و معاون برنامه ریزی امور اقتصادی شرکت مادر تخصصی توانیر از 82 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه برق در واحدهای نیروگاهی کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، مصطفی رجبی مشهدی افزود: این ظرفیت شامل نیروگاه های حرارتی، برقابی، تجدید پذیر و مقیاس کوچک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اظهارداشت: برای تابستان سال جاری تمامی مشترکان برق اعم از خانگی، صنعتی، کشاورزی و غیره با «مدیریت مصرف » صنعت برق کشور را همراهی کردند.
عضو هیئت مدیره، سخنگو و معاون برنامه ریزی امور اقتصادی شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: امسال سه هزار و 874 مگاوات در ساعات اوج کاهش مصرف برق در کشور اتفاق افتاده که این کاهش مرهون همراهی و همکاری تمامی بخش ها به خصوص خانگی بوده است.
وی افزود: سال گذشته به دنبال کم بارشی که در 50 سال اخیر بی سابقه بود پیش بینی ها نشان می داد که برای پیک مصرف تابستان سال 98 هشت هزار مگاوات کمبود برق خواهیم داشت بنابراین برنامه جبرانی این شد که پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید و سه هزار مگاوات هم از طریق مدیریت مصرف عملیاتی شود.
رجبی مشهدی اظهارداشت: خوشبختانه سه هزار و 250 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید طی یکساله گذشته یعنی از پیک مصرف سال گذشته تا پیک مصرف امسال وارد مدار بهره برداری شده است.
وی گفت: جدا از این 300 مگاوات برق تجدیدپذیر و همینطور 400 مگاوات برق از طریق نیرو گاه های مقیاس کوچک در بازه زمانی یکسال گذشته به مجموع ظرفیت برق کشور افزوده شد.
عضو هیئت مدیره، سخنگو و معاون برنامه ریزی امور اقتصادی شرکت مادر تخصصی توانیر افزود: مضاف بر این با ابتکار و خلاقیت بخش نیروگاهی کشور ظرفیت تولید برق نیرو گاه های موجود به میزان 570 مگاوات از طریق کاهش دمای هوای ورودی و اصلاح سیستم های فرسوده داخلی نیروگاه های افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: بقیه انرژی برق مورد نیاز جامعه به لطف بارش های خوبی که امسال در سطح کشور اتفاق افتاد از طریق نیروگاه های برقابی تامین شد.
رجبی مشهدی تصریح کرد: امسال 50 درصد بیش از ظرفیت سال گذشته برق در نیروگاه های برقابی کشور تولید شده است.
وی در ادامه یادآورشد: پیک مصرف برق در تابستان امسال به مرحمت و لطف همه این اقدامات بدون خاموشی برنامه ریزی شده سپری شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مگاوات منصوبه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق

طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران دیروز جمعه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از تماس تلفنی با وزیر نیرو گفت: طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق وابسته به نیروگاه شهید سلیمی نکا با جدیت در دست ساخت بوده و دولت برای تکمیل آن مصمم است. ‎

یوسف نوری افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تامین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می‌بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، اظهار داشت: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظمیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 

حمزه پور و گزارشی از این بازدید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت