Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:16:55 GMT

ظرفیت پهنای باند دیتای استان ایلام به 80 گیگابیت رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۸۱۷

ظرفیت پهنای باند دیتای استان ایلام به 80 گیگابیت رسید

رضا حسن بیگی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 500 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان با اعتباری افزون بر 430 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

وی افزود: مسیرهای ایلام - مهران، مهران - بازارچه مرزی، مهران - دهلران، دهلران - دشت عباس وتمامی  مسیرهای استان به این شبکه فیبر نوری وصل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت ایلام از تکمیل شبکه فیبر نوری مهران به چنگوله و دهلران به چیلات خبر داد و یادآور شد: یکی از برکات اربعین برای ایلام، افزایش چهار برابری ظرفیت شبکه فیبر نوری در سه سال گذشته بوده است.

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین مرز مهران در استان ایلام، شرکت ارتباطات زیرساخت تمامی تمهیدات ارتباطی را در این زمینه در استان برای اربعین ۹۸ اندیشیده است.

وی از تکمیل زیرساخت های ارتباطی اربعین خبر داد و افزود: تا قبل از ایام اربعین نیز اقدامات موثری در حوزه ارتباطی رونمایی خواهد شد ، در این خصوص عملیات اجرایی دو مسیر فیبر نوری بازارچه های مرزی چیلات دهلران و چنگوله مهران به طول ۶۰ کیلومتر تکمیل و پایان یافته است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با قطعی فیبر نوری در استان اندیشیده شده است، افزود: سال گذشته عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری هم اکنون در شش مسیر ایلام – مهران، مهران – بازارچه مرزی، مهران – دهلران، ایلام – ایوان، ایوان – گیلانغرب و ایلام – بدره تکمیل شد.

وی از راه اندازی مرکز جدید دیتای زیرساخت استان با ظرفیت بالای ۴۰ گیگابایت بر ثانیه خبر داد و تاکید کرد: شبکه فیبرنوری به عنوان بستر امن ارتباطات از سه مسیر ایلام به کرمانشاه، ایلام به خوزستان و ایلام به لرستان و از مسیر بین المللی پایانه مرزی مهران به عراق همه ارتباطات داخل و خارج استان را برقرار می کند.

مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان ایلام ادامه داد: چشم انداز شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متوالی شبکه های مادر مخابراتی (شبکه ارتباطات زیرساخت ) کشور و نیز کارگزار سیاست های حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارتباطات با بهره‌برداری از سرمایه های انسانی و فنی و با توجه جغرافیایی سیاسی بی نظیر ایران در افق ۱۴۰۴ شرکتی خواهد بود.

۳۰۳۲/۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام تکمیل زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید