Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کورش یزدان پناهمدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت :با بهره برداری از این طرح‌ها افزون بر ایجاد ۱۹۲ فرصت شغلی جدید، یکهزار و ۳۳۵ تن به ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد.

اومیزان سرمایه گذاری این طرح‌ها را ۳۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح‌ها با هدف پرورش انواع ماهی گرم آبی و سردآبی شامل قزل آلا، خاویاری و کپور ایجاد خواهد شد.

یزدان پناه ادامه داد:از این تعداد طرح پرورش ماهی در استان هفت مورد با ظرفیت ۱۴۵ تن در نیمه نخست امسال بهره برداری خواهد شد.

او توضیح داد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۲۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این هفت طرح پرورش ماهی با ۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در مراحل پایانی احداث هستند.

یزدان پناه گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن ماهی در این استان تولید شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولید ماهیان خاویاری به عنوان یک محصول پردرآمد سال ۱۳۹۵ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

او همچنین از تولید ۱۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

یزدان پناه تصریح کرد: هم اکنون ۲۴۶ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲ هزار و ۴۲۸ نفر در آن‌ها مشغول بکار هستند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۴۲ واحد پرورش ماهی استان در بارندگی‌های امسال از ۲۰ تا ۸۰درصد خسارت دیده اند افزود: ۵۰درصد از واحد‌های تولیدی پرورش ماهی به چرخه تولید بازگشته اند.

یزدان پناه عنوان کرد: اختصاص اعتبار‌های پیش بینی شده برای بازگشت واحد‌های باقی مانده از سیلاب‌های بهار امسال مهمترین خواسته بهره برداران این حوزه است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

 انتهای پیام/غ

 تولید ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن ماهی در استان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد