Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:02:25 GMT

نام ۲۰ دانشگاه ایران در فهرست برترین‌های جهان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۳۸۲

نام ۲۰ دانشگاه ایران در فهرست برترین‌های جهان

جعفر مهراد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهان (CWUR) نتایج رتبه بندی سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را منتشر کرد. رتبه بندی CWUR که از سال ۲۰۱۲ فعالیت های خود را آغاز کرد دانشگاه های جهان را با رعایت شاخص های هفتگانه شامل کیفیت آموزشی، استخدام دانش آموختگان، کیفیت اعضای هیات علمی، نتایج تحقیقات، انتشارات با کیفیت بالا، نفوذ و استنادها رتبه بندی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اداره مرکزی CWUR در امارات متحده عربی مستقر است، گفت: این نظام رتبه بندی ابتدا در شهر جده با هدف رتبه بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان شروع به کار کرد. سپس، به سرعت دامنه فعالیت های خود را گسترش داد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، رتبه بندی CWUR فهرست دانشگاه برتر جهان را از میان ۱۸ هزار دانشگاه در کشورهای مختلف به انتخاب هزار دانشگاه برتر محدود کرد؛ هر چند جدول رتبه بندی نام دو هزار دانشگاه برتر جهان را با همان شاخص های هفتگانه ارائه می کند.
مهراد با اشاره به نخستین دانشگاه برتر کشور ایرانی در این رتبه بندی خاطرنشان کرد: در این نظام رتبه بندی دانشگاه آزاد اسلامی ایران که با احتساب امتیازات حاصله و با کسب امتیاز ۷۴/۶ از کل امتیاز ۱۰۰ که در اختیار دانشگاه هاروارد است، رتبه ۴۶۴ دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داد.
به گفته بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه تهران با امتیاز ۷۳/۸ دومین دانشگاه کشور است که در جایگاه ۵۳۷ دانشگاه های برتر جهان نشست، دانشگاه علوم پزشکی تهران سومین دانشگاه برتر کشور، رتبه ۵۷۸ را در اختیار دارد و امتیاز این دانشگاه ۷۳/۴ است.
وی افزود: همچنین دانشگاه صنعتی شریف حائز رتبه ۶۱۵ دانشگاه های برتر جهان و چهارم کشور و امتیاز این دانشگاه ۷۳/۱ است. دانشگاه صنعتی اصفهان هم موفق به کسب رتبه ۷۴۸، پنجمین دانشگاه برتر کشور و امتیاز این دانشگاه ۷۲ از ۱۰۰ گزارش شد.
مهراد در مورد سایر دانشگاه های حاضر در این رتبه بندی خاطرنشان کرد: دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علوم پزشکی شهید بهشتی، علم و صنعت ایران و شیراز به ترتیب با کسب رتبه های جهانی ۷۷۸، ۸۰۲، ۹۰۵، ۹۳۵ و ۹۵۱ دانشگاه برتر جهان، رتبه های ششم تا دهم کشوری را به خود اختصاص داده اند. امتیازات این پنج دانشگاه برتر کشور به هم نزدیک و در دامنه ای بین ۷۱/۷ و ۷۰/۶  قرار دارد.
وی تاکید کرد: نام این ۱۰ دانشگاه نخست کشور در بین هزار دانشگاه برتر جهان آن گونه که در روش شناسی این رتبه بندی مورد نظر است، قرار دارد، اما در  جدول رتبه بندی CWUR نام دو هزار دانشگاه برتر آورده شده که بعد از رتبه هزار، اسامی دانشگاه هایی از جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در این باره گفت: رتبه دانشگاه تبریز در این میان هزار و ۳۰، دانشگاه فردوسی مشهد هزار و ۷۷، شهید بهشتی هزار و ۱۳۰، علوم پزشکی اصفهان هزار و ۲۱۰، صنعتی خواجه نصیر هزار و ۲۵۶، علوم پزشکی مشهد هزار و ۲۶۳، علوم پزشکی ایران هزار و ۳۱۰، علوم پزشکی شیراز هزار و ۳۸۶، رازی کرمانشاه هزار و ۴۲۹ و اصفهان هزار و ۴۴۱ است. به  این ترتیب، رتبه های این ۱۰ دانشگاه در سطح کشور به ترتیب ۱۱ تا ۲۰ اعلام شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام رتبه بندی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار درمیان از کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان در بین ۱۱ فرمانداری استان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فرجامی فرد، با بیان اینکه این ارزیابی بر اساس ۸ شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است، افزود: این شاخص‌های عملکردی توسط وزارت کشور به کلیه فرمانداری های کشور ابلاغ شده و در چند مرحله در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته و مرحله نهایی آن توسط مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور ارزیابی و اعلام شده است. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی‌ فرمانداری فرجامی فرد گفت: «محور امنیتی انتظامی»،«توسعه و مشارکت سیاسی»،«هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی»، «عمران توسعه امورشهری و روستایی»، «مدیریت بحران»، «هماهنگی امور اقتصادی»، «زنان و خانواد»،«ارزیابی وسلامت اداری و پاسخگویی و صیانت از حقوق شهروندان» محورهای هشت گانه ارزیابی عملکرد ۱۴۰۱ است که توسط وزارت کشور ابلاغ و انجام شده است. 
 
وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی طبق مواد قانون ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری یک اصل مهم در راستای سنجش میزان کیفیت‌ بخشی رسالت‌ها و تحقق اهداف سازمانی است، و ارزیابی مستمر فرایندها موجب خواهد شد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و تکمیل و تقویت آنها، نقاط ضعف نیز شناسایی و تدابیر لازم برای جبران آنها اتخاذ شود لذا در این راستا این فرمانداری بطور مستمر بهبود و ارتقای عملکردها و تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف را در دستور کار خود قرار داده است. 

فرماندار درمیان تصریح کرد: فرمانداری درمیان در محورهای متعدد موفق به بهبود و ارتقا شاخص‌های عملکردی نسبت به سال های گذشته شده که جا دارد از پشتیبانی های استاندار محترم، معاونین و مدیران کل استانداری و دستگاه های اجرایی قدردانی نمایم.

فرجامی فرد افزود: بی‌شک تحقق این موفقیت مهم بدون همراهی مردم شریف شهرستان دارالتقریب درمیان و اهتمام و تلاش مجدانه همه کارکنان فرمانداری و بخشداری‌ های تابعه در انجام امور محوله و همکاری همه جانبه مجموعه مدیران و کارکنان ادارات شهرستان میسر نمی‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲