Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:38:17 GMT

شاهین طبع: روی بسکتبال ایران در جام جهانی حساب می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۴۳۸

شاهین طبع: روی بسکتبال ایران در جام جهانی حساب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهران شاهین طبع در جریان آخرین جلسه تمرینی تیم ملی بسکتبال که امروز دوشنبه در محل تالار آزادی برگزار شد، گفت: تیم ملی جلسات تمرینی و اردویی خوبی را پشت سر گذاشت. در کل ۱۰ هفته درگیر اردو بودیم و طی این مدت به نقاط ضعف و قوت ملی پوشان اشراف کامل را پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از جلسات تمرینی بر اساس مرتفع کردن همین نقاط ضعف و قوت برگزار شد، خاطرنشان کرد: پیش از آغاز جام جهانی و در تورنمنت پیک چین دو دیدار مقابل مونتنگرو و لهستان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این دو بازی تدارکاتی می تواند شرایط تیم ملی را برای دیدار اول جام جهانی که مقابل پرتوریکو برگزار می شود، مشخص خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال از شرایط جسمانی، بسکتبالی و روحی بازیکنان این تیم ابراز رضایت کرد و در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه دوره پیش روی جام جهانی برای تیم ملی چه تفاوتی نسبت به ادوار گذشته دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع را در نظر بگیرید که چگونگی اجرا و انتخاب تیم ها برای جام جهانی ۲۰۱۹ در کل تغییر کرده بود. تیم ها ۱۵ ماه درگیر مسابقات انتخابی بودند تا هم سهمیه جهانی بگیرند و هم برای ورود به المپیک شانس پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این انتقاد زیادی نسبت به چگونگی انتخاب تیم ها برای المپیک مطرح بود، تصریح کرد: بر اساس شیوه گذشته که برای همه تیم ها و قاره ها یکسان نبود، خیلی از تیم ها به حقشان نمی رسیدند اما با تغییر شیوه برگزاری مسابقه، این موضوع برطرف می شود. در واقع تیم هایی سهمیه جهانی گرفتند و در مسابقات جام جهانی می توانند برای المپیک کسب سهمیه کنن که ساختار قوی داشته باشند و از نظر کمی و کیفی از شرایط ایده آلی برخوردار باشند.

این مربی در مورد شانس تیم ملی بسکتبال ایران برای صعود از مرحله مقدماتی جام جهانی و کسب سهمیه المپیک گفت: به هر حال ایران جزو تیم هایی است که در گروه خود حساب زیادی روی آن باز شده است. خیلی از تیم های دیگر در رابطه با ایران صحبت های خوب مطرح می کنند. خودمان هم امیدوار هستیم که بتوانیم از گروه خود صعود کنیم و در شرایط کسب سهمیه قرار بگیریم. به خصوص که نسبت به شرایط حریفانمان بررسی لازم را داشته ایم.

شاهین طبع در بخشی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه تمرکز لازم را روی تمرینات تیم ملی داشته و سعی کرده ایم نسبت به خیلی از جزئیات به اشراف کامل برسیم، در رابطه با شکست مقابل یونان در تورنمنت اخیر گفت: صحبت های زیادی در این زمینه مطرح شده است که اگر بخواهم به طور کامل به آنها بپردازم در حق برخی از اهالی رسانه اجحاف می شود. همه تشخیص می دهند که کدام رسانه موثر عمل کرده و انتقاد می کنند. به خاطر یک سری افراد واکنشی نشان نمی دهیم اما انتقادات موثر را می پذیریم.

کد خبر 4696530 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهین طبع تیم ملی بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران آندره استراماچونی کشتی آزاد کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران والیبال کشتی فوتسال جام باشگاه های آسیا تکواندو تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان تیم فوتسال مس سونگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ ایروان در سال ۲۰۲۳ مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در همین سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان امریکا بود. علاوه بر دو رویداد فوق، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۶ نیز به شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین داده شد.

محمد جلود رییس IWF از انتخاب میزبان رویداد‌های جهانی در قاره‌های مختلف دنیا استقبال کرده و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری آنها دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ هنوز مشخص نشده، اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال ۲۰۲۷، یکی از رویداد‌های مهم کسب سهمیه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • عکس| آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی
  • (عکس) آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی
  • آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی (عکس)