Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رضا هوشیار آزاده همدانی که ۴ سال در اسارت نیروهای بعثی بوده است، روز گذشته 27 مردادماه، در مراسمی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن، ، اظهار کرد: در دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به عنوان غواص خط شکن و در سن ۱۶ سالگی اسیر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سختی‌های دوران اسارت که با شرایط سخت اردوگاه و رفتار ناجوانمردانه بعثی‌ها، بیان کرد: تنها با ایمان و توکل به خدا توانستیم شکنجه‌ها را تحمل کنیم و او تنها کسی بود که هر زمان از همه جا نا امید می‌شدیم به آستان بلند مرتبه‌اش پناه می‌بردیم.
هوشیار از مقاومت آزادگان در اسارت برای کودکان و نوجوانان صحبت کرد و افزود: ما در شکنجه‌ها زیاد اذیت می‌شدیم اما تنها وقتی که بعثی‌ها گریه همه ما را دیدند روزی بود که خبر رحلت امام خمینی‌(ره) را شنیدیم.
وی از احوال خانواده‌اش در روز آزادی صحبت کرد و توضیح داد: با توجه به مفقودالاثر شدنم نامم را جزو شهدا اعلام کرده بودند و خانواده برایم مجلس ختم گرفته بودند و با شنیدن خبر برگشتم به ایران اعضای خانواده حیرت‌زده شده بودند.
این آزاده سرافراز،در پاسخ به سوال یکی از اعضا این مرکز مبنی بر اینکه اگر یک روز جنگ شود باز هم به جبهه می روید، خاطرنشان کرد: این بار قوی‌تر و محکم‌تر حاضر می‌شوم چراکه شناختم نسبت به دشمن بیشتر شده است.
در آخر مراسم بهناز ضرابی زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن تشکر از رضا هوشیار بیان کرد: از این آزاده سرافراز می خواهم در دیگر مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان خاطرات خود را بازگو کند تا این نسل با واقعیت های جنگ و اسارت آشنا شوند.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان آزاده بازگشت ازادگان کانون پرورش فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، پنج هزار دانش آموز شرکت کنندگان رویدادهای باغ هنر هستند که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان