Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین سازمان بسیج هنرمندان گفت:هنرمندان بسیجی با جان و دل به اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیرخم می پردازند. دوستان ما در سازمان بسیج هنرمندان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که به بهترین نحو نمایش‌های بازسازی غدیرخم را اجرا نمایند و هنرمندان بسیجی با جان و دل به اجرای این نمایش‌ها پرداخته اند.

به گزارش ایسنا،جواد جمیری جانشین سازمان بسیج هنرمندان  با اشاره به چگونگی اثرگذاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در میان نسل های امروزی اشاره کرد و گفت: اگر محتوا و اصل حرف غدیرخم بطور کامل استخراج شده باشد و ابعاد آن بطور دقیق تبدیل به سناریو شود و از عوامل حرفه ای و از ملزومات تخصصی آن بهره گیری شود قطعا بدون تاثیر نخواهد بود و از آنجایی که نمایش یکی از مهمترین ابراز انتقال پیام است، میتواند معانی و مفاهیم بخش عمده ای از واقعه عظیم غدیرخم را بطور شایسته انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با بیان اینکه به کارگیری ابزار نمایش در جهت شناخت و فهم بیشتر موضوعات و رسیدن به هدفی مشترک بسیار کارآمد است، افزود: بهره گیری از این ابزار هنری می تواند شناخت و فهم بیشتری را نسبت به اتفاق بی نظیر غدیرخم بوجود بیاورد.
جمیری به نقش هنر در تبلیغ و ترویج و تبیین فرهنگ غدیرخم پرداخت و خاطر نشان کرد: با آوردن این اصطلاحات باید گفت در اسلام مراد از تبلیغ، آشنا نمودن مردم با احکام الهی و معارف اسلامی و بشارت دادن به مومنان و انذار و هشدار مخالفان است و لذا این امر نیازمند ابزار و امکان مناسب جهت ارائه است و بدون تردید امروزه قالب های مختلف هنری اعم از شعر ، داستان، نمایش و اجرای تئاتر، سینما و تلویزیون، هنرهای تجسمی و حتی اجرای موسیقی و سرود به عنوان جذاب ترین و در عین حال رساترین ابزار جهت انتقال پیام، مورد استفاده قرار می گیرد.
جانشین سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: «ابزار هنری بی شک رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ است.» و باید گفت که هنر به عنوان رسانه مزیت هایی را برای انتقال پیام دارد که عبارتند از جذابیت، انتقال غیر مستقیم پیام، تنوع و ماندگاری و اثرگذاری عاطفی.
وی با بیان اینکه هنر با قابلیت های کم نظیرش می تواند ابزار فوق العاده مهمی جهت انتقال فرهنگ غدیر و مفهوم ولایت باشد، تاکید کرد: به هرحال جهت ارتقاء سطح تاثیرگذاری باید به طور جدی به آن پرداخت، استفاده از هنرمندان حرفه ای استفاده از ابزار و امکانات تخصصی روز، واگذاری تخصصی این برنامه نمایشی به هنرمندان از ابتدا تا انتها و اعتماد به هنرمندان می تواند به ارتقاء سطح کمی و کیفی کار کمک کند.
جمیری در پایان خاطر نشان کرد: هرجا که سازمان بسیج هنرمندان دعوت شده تا در موضوع نمایش بازسازی واقعه غدیرخم ورود کند، قطعا برکاتی را در بر داشته است؛ هم برای هنرمند و هم برای مجریان چون کار وارد مرحله تخصصی و حرفه ای شده و دوستان ما در سازمان بسیج هنرمندان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که با وجود امکانات مادی و معنوی محدود به بهترین نحو نمایش های بازسازی غدیرخم را اجرا نمایند و هنرمندان بسیجی با جان و دل به اجرای این نمایش ها پرداخته اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت

توسعه کشت قراردادی در بخش کشاورزی به عنوان یکی از طرح‌های مهم در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت که براین اساس مطابق توافق بین خریدار و کشاورز و تعیین شرایط تولید و بازاریابی محصول کشت قراردادی مبتنی بر تولید انجام می‌شود.

بنابر اعلام وزارت جهاد در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در سطح ۳ میلیون و ۲۵۰ هزارهکتار کشت قراردادی محصولاتی نظیری همچون گندم، برنج، جو و دانه های روغنی صورت گرفته که ۲ میلیون هکتار آن مربوط به گندم و مابقی دیگر محصولات است.

کشت قراردادی مهمترین ابزار برای اجرایی کردن الگوی کشت است که امیدواریم اعتبارات و زیرساخت های لازم فراهم شود تا خودکفایی محصولات اساسی تحقق یابد.

بنابر آمار سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می یابد که براین اساس ۲۰ درصد ارز به واردات محصولات اساسی اختصاص می یابد که با توسعه کشت قراردادی و تخصیص ۵۰ درصد این میزان اعتبار، خودکفایی ۵ محصول اساسی تحقق می یابد.

خودکفایی محصولات اساسی با کشت قراردادی تحقق می یابد

قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: در سطح ملی معاون اول رئیس جمهور و در سطح استان، استانداران به عنوان مدیران اصلی الگوی کشت و کشت قراردادی هستند.

به گفته او، وزارت جهاد اعلام کرد که اجرای مصوبه الگوی کشت و کشت قراردادی فراقوه ای است به طوریکه تمامی نهاده ها باید پای کار بیایند و زیرساخت های لازم را برای اجرای کشت قراردادی فراهم کنند.

پیشه ور لازمه تحقق کشت قراردادی را پرداخت مابه التفاوت کشت محصولات استراتژیک‌ با آب بر اعلام کرد و افزود: کشاورزان در کشت محصولات منافع خود را در نظر می گیرند، لذا برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک باید مابه التفاوت پرداخت شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ادامه داد: در اجرای کشت قراردادی، نهاده های مورد نیاز کشاورزان از جمله سم، کود، بذر و سایر نهاده های مورد نیاز کشاورزان باید تامین شود و در مقابل کشاورزان پس از برداشت، محصول خود را تحویل دولت یا بنگاه های اقتصادی دهند که متاسفانه محقق نشد.

به گفته او، با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های لازم پیش بینی می شود که همانند سنوات قبل الگوی کشت یا کشت قراردادی اجرا نشود تا تولید دچار آسیب نشود.

پیشه ور با بیان اینکه سالانه ارز قابل توجهی به واردات اختصاص می یابد، گفت: اگر ۵۰ درصد رقم واردات به زیرساخت های مکانیزاسیون، نهاده های کشاورزی و خرید توافقی تخصیص یابد، طی یک برنامه ۵ ساله خودکفایی محقق می شود.

 ضرورت کشت قراردادی قبل از آغاز سال زراعی 

عطااللّه هاشمی عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: بنابر برنامه ۳ تا ۴ سال اخیر باید کل کشت گندم بصورت قراردادی اجرا می شد که متاسفانه این امر محقق نشد.

به گفته او، برای اجرای کشت قراردادی از ۴ تا ۵ ماه قبل از آغاز سال زراعی باید با کشاورزان قرارداد منعقد شود تا کشاورزان نسبت به تامین نهاده و خرید محصول در زمان برداشت اطمینان خاطر داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه تعهدات کشت قراردادی برعهده دولت است، افزود: طی سال های اخیر کشت قراردادی در زمانیکه یک سوم یا یک چهارم کشت انجام شده، تحقق می یابد.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی ادامه داد: اگر برنامه ریزی و تعهدات دولت و سازمان و برنامه و بودجه به موقع عملیاتی شود، اجرای کشت قراردادی موفق خواهد بود.

او از افزایش کشت قراردادی محصولات استراتژیک نسبت به سنوات گذشته خبر داد و گفت: برای اجرای کشت قراردادی، حداقل یک ماه قبل از آغاز فصل کشت دولت باید تکلیف خود را بدانند و قرارداد در دستشان باشد.

هاشمی با بیان اینکه اجرای مصوبه الگوی کشت سالانه حداقل ۴۰ تا ۵۰ همت اعتبار نیاز دارد، گفت: مصوبه الگوی کشت و کشت قراردادی سند ملی و راهبردی برای رسیدن به خودکفایی محصولات اساسی و افزایش راندمان تولید است، اما تا زمانیکه برنامه بلندمدت نداشته باشیم، به جایی نمی رسیم.

بنابر سیاست وزارت جهاد و تاکید برنامه هفتم بر خودکفایی ۱۰۰ درصدی ۵ محصول اساسی و خوداتکایی دیگر محصولات، مصوبه الگوی کشت و کشت قراردادی باید اجرا شود تا خروج ارز از کشور کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست