Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@00:09:30 GMT

نظر سرپرست آموزش و پرورش درخصوص «مدارس فاقد مجوز»

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۳۰۳

خرداد؛سرپرست وزارت آموزش و پرورش حمایت، هدایت، کفایت و نظارت را چهار راهبرد در مورد مدارس و مراکز غیردولتی بر شمرد و گفت: رسانه‌ها کوچکترین خطای معلم را برجسته می کنند اما ایثار و از خود گذشتگی آنان کمتر در رسانه‌ها انعکاس می یابد لذا رسانه‌ها از معلم چهره‌ای می سازند که همواره دنبال حقوق و حق التدریس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خرداد، سید جواد حسینی در جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی بر مدارس و مراکز غیردولتی، با تبریک عید غدیر خم این روز را عید کمال نعمت خداوند بر انسان دانست و اظهار کرد: راهبرد ما در خصوص مدارس و مراکز غیر دولتی چهار مقوله؛ حمایت، هدایت، کفایت و نظارت است و این راهبرد از سند تحول گرفته شده است.

وی مدارس غیردولتی را گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود: وجود این مدارس بار سنگین تعلیم وتربیت را کاهش می دهد و ما می توانیم بر خدمت رسانی به دانش آموزان، مدارس، مناطق و استان های لازم التوجه متمرکز شویم.

حسینی تصریح کرد: علیرغم اشتغال و امیدی که این مدارس ایجاد می کنند اما متاسفانه کمتر از یک درصد این مدارس به مدارس لاکچری شهرت پیدا کرده‌اند و باعث شدند تا ۹۹درصد مدارس غیردولتی خدمتگزار نیز مورد هجمه قرار گیرند.

وی ادامه داد: تاسیس مدارس غیردولتی توسط مدیران بازنشسته بسیار به جا و شایسته است زیرا تجارب ارزنده ۳۰ساله مدیران در تعلیم و تربیت دانش آموزان بسیار موثر است لذا باید ممنون مدیران خیر باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر هدایت مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: مدیر و معلم باید توانایی لازم را جهت هدایت این گونه مدارس داشته باشند لذا آموزش نیروی انسانی مدارس مذکور ضروری است چنانکه تاکنون ۲۴هزار معلم در دوره های آموزشی مشارکت کردند و آموزش ۷۰هزار معلم مدارس غیرانتفاعی در دستور کار است.

نادیده گرفتن برنامه درس ملی قابل قبول نیست

وی بر عزم جدی در نظارت بر مدارس غیردولتی تاکید و عنوان کرد: قابل قبول نیست مدرسه‌ای برنامه درس ملی را نادیده بگیرد و یا اینکه برنامه ای خارج از اصول نظام تعلیم و تربیت در مدرسه داشته باشد لذا هر برنامه ای که در مدرسه اجرا می شود باید مورد تایید آموزش و پرورش باشد و این خط قرمز است.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت محدود نظارت‌ها را بر یک درصد مدارس متخلف متمرکز کنیم، اظهار کرد: رسانه‌ها کوچکترین خطای معلم را برجسته می کنند اما ایثار و از خود گذشتگی آنان کمتر در رسانه ها انعکاس می یابد لذا رسانه ها از معلم چهره ای می سازند که همواره دنبال حقوق و حق التدریس است.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، وی ادامه داد: هیچ فعالیت رسمی تعلیم و تربیت خارج از اصول نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست و به شدت با آن برخورد خواهیم کرد، بسیاری از مدارس به اسم مدارس حوزه علمیه و یا سایر نهادها فعالیت می کنند اما فاقد مجوز لازم هستند.

حسینی افزود: باید کاری کنیم که مجوز تاسیس بدهیم نه حکم توقیف، لذا وقتی صدور احکام توقیف از صدور مجوز بیشتر می شود به معنای آن است که دقت لازم در صدور مجوزها صورت نمی گیرد بنابر این آمایش سرزمینی برای صدور مجوز ضروری است.

وی توسعه دولت الکترونیک را برای ارائه خدمات و نظارت دقیق تر ضروری برشمرد و تصریح کرد: افزایش غیر متعارف مدارس غیردولتی، عدم انطباق آموزش ها با اصول نظام تعلیم و تربیت و تمام ساحتی نبودن تعلیم و تربیت در این گونه مدارس، سه عامل نگرانی ما در این نوع مدارس است که باید به آن توجه کنیم لذا همه معاونت ها از جمله معاونت پرورشی باید در جریان فعالیت این نوع مدارس باشد. برچسب ها: سرپرست آموزش و پرورش

منبع: خرداد

کلیدواژه: سرپرست آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ پیام محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق داشته باشد. جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان از سپیده‌دم تاریخ تمدن، با خردورزی، اخلاق و ادب پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند. آثار شخصیتهای علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرنها، هنوز مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد، نشانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلّم در ایران اسلامى است. دوازدهم اردیبهشت‌ماه نیز به عنوان روز تجلیل از مقام والای معلمی است.

بدون تردید موفقیت نسل‌های کنونی و آینده ما، در گرو اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار و فداکاری در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم، زمینه آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را فراهم می‌آورند.

با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی، امیدوارم در سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش ‌از پیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل‌های این سرزمین پرافتخارفراهم کنند.

دولت مردمی نیز با درک اهمیت آموزش و پرورش بر بهبود شاخص‌های آموزشی تربیتی در این استان اهتمام ویژه دارد و به طور قطع این مهم بدون همراهی معلمان فرهیخته و اندیشمند میسر نمی‌شود.

اینجانب توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت بویژه معلمان و فرهنگیان شایسته آذربایجان‌غربی در این مسیر دشوار و امیدبخش را، از خداوند بزرگ مسألت دارم.

 محمدصادق معتمدیان

استاندار آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند