Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:19:36 GMT

نمایشگاه ملی صنایع دستی در مازندران آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۴۵۶

نمایشگاه ملی صنایع دستی در مازندران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین شروع فعالیت این نمایشگاه عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان ارشد و هنرمندان صنایع دستی مازندران برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران درباره این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان ۲۲ استان کشور در ۱۳۵ غرفه کالاهای خود را به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین ایزدی افزود: برای سنگین‌تر شدن کفه ترازوی کیفیت این نمایشگاه سعی شده از هنرمندان باسابقه که تولیدات آنها مهر اصالت از یونسکو را دارند دعوت شود و خوشبختانه آنان نیز استقبال کردند.

مهر اصالت یونسکو به آن دسته از صنایع دستی دارای مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، احترام به محیط زیست و مسوولیت اجتماعی تعلق می‌گیرد و هر چهار سال یک بار انجام می شود.

وی ادامه داد : حدود ۶۰ هنرمند که آثارشان مهر اصالت یونسکو و نشان ملی جغرافیایی را دارند در این نمایشگاه کارهایِ دست خود را به نمایش گذاشتند.

به گفته ایزدی علاوه بر عرضه کالاها و صنایع دستی از قبیل گره چینی، منبت ، معرق ، سفال ، جاجیم و دیگر کالاها ، علاقمندان می توانند از فرصت تخفیف برگزاری این نمایشگاه برای خرید محصولات صنایع دستی اقدام بکنند.

وی از اجرای برنامه رادیو نمایشگاه، گروه سرود اقوام و همچنین آموزش صنایع دستی به عنوان بخش های جنبی این نمایشگاه نام برد و گفت : با این کار افراد می توانند از نزدیک با صنایع دستی و شیوه تهیه آنها آشنا شوند. 

نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی از امروز تا اول شهریور ماه در مجتمع نمایشگاه نیاوران واقع در ساری برپاست و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ علاقمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید بکنند.

۲۰۹۶  /۱۸۹۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان مازندران صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری محیط زیست یونسکو قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی

فرماندار شهرستان گرمی از تخصیص اعتبارات لازم در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسین مولایی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های اول در شهرستان گرمی است و در سال‌های اخیر اعتبارات قابل توجهی را به این حوزه تخصیص داده‌ایم.

حسین مولایی افزود: امسال نیز در چند حوزه از جمله کاوش محوطه دیگه‌ور، برگزاری جشنواره‌ها و معرفی قابلیت‌ها، آموزش صنایع‌دستی، موزه گرمی و جاده‌های گردشگری اعتبارات لازم را برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص می‌دهیم.

دریاچه گیلارلو ظرفیت مهمی برای گردشگری شهرستان گرمی است

در ادامه این نشست حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دریاچه گیلارلو در شهرستان گرمی ظرفیت مهمی برای گردشگری این منطقه است و با همکاری فرمانداری شهرستان و سایر نهادهای مرتبط می‌بایست یک جشنواره برای این منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند و لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه تپه دیگه‌ور نیز از اعتبارات شهرستانی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

کد خبر 750878

دیگر خبرها

  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین