Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین زاده گفت: در طرح «رسم ابرار» که از 3 تا 5 شهریور ماه ادامه می‌یابد، افراد داوطلب روزه می‌گیرند و هزینه افطارشان را برای کمک به مساکین، ایتام و آزادی زندانیان اهدا می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین زاده، معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، اظهار کرد: به مناسبت ایام 23 تا 25 ذی‌حجه که حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) روزه می‌گرفتند و افطار خود را به افراد مسکین، یتیم و اسیر اعطا می‌کردند، طرحی با عنوان «رسم ابرار» توسط معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر احیای و ترویج فرهنگ اطعام و کمک به مستضعفین، گفت: ما شیعیان باید زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و همان‌طور که ماجرای اطعام این دو معصوم در سوره مبارکه انسان آمده است «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا» ما نیز نباید اطعام و کمک به مستضعفین را فراموش کنیم.

حسین زاده ادامه داد: در طرح «رسم ابرار» که از روز یکشنبه 3 شهریور تا سه‌شنبه 5 شهریور ماه ادامه می‌یابد، افراد داوطلب روزه می‌گیرند و هزینه افطارشان را برای کمک به مساکین در روز یکشنبه، کمک به ایتام در روز دوشنبه و کمک به آزادی زندانیان در روز سه‌شنبه اهدا می‌کنند.

معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) از همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، سازمان زندان‌ها و ستاد دیه خبر داد و یادآور شد: با رایزنی های انجام شده با کمیته امداد امام خمینی(ره) مقرر شد تا شماره حسابی از سوی کمیته امداد جهت جمع آوری کمک‌های مردمی و رساندن آن‌ها به افراد نیازمند مشخص شود که متعاقباً اعلام می‌شود.

وی در خصوص اهداف اجرای طرح ابرار گفت: این طرح بهانه‌ای برای احیا و ترویج سنت اهل بیت در خصوص بخشش به ایتام، فقرا و زندانیان است و علاوه بر آن به دنبال تحقق انتظارات مقام معظم رهبری جهت رسیدگی به مستضعفان و محرومیت زدایی که ایشان در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید داشتند، هستیم.

حسین زاده تصریح کرد: احیا و ترویج فرهنگ کمک به مستضعفین، نیازمند یک سری اقدامات فرهنگی است و باید تمامی ارگان‌ها در این خصوص اقدامات مقتضی را انجام دهند، از این رو باید مسئولان و افراد شاخص که می‌توانند در این زمینه الگو ساز باشند، پیش‌قدم شوند.

معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در طرح رسم ابرار هزاران نفر شرکت کنند، گفت: امیدواریم با استقبال مردم از این طرح، بتوانیم به تعداد قابل توجهی از مستضعفان کمک و زمینه آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی را فراهم آوریم.

وی عنوان کرد: از رسانه‌ها تقاضا داریم تا با اطلاع رسانی در خصوص این طرح، زمینه مشارکت حداکثری مردم و مسئولان را فراهم کنند تا بتوانیم قدم خوبی در راستای محرومیت زدایی و آزادی زندانیان برداریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مسعود فرخی اظهار کرد: سومین جلسه کارگروه امنیت گردشگران با حضور نمایندگانی از حوزه سیاسی امنیتی استانداری، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی انجمن صنفی دفاتر، انجمن تشکل حرفه‌ای راهنمایان و کارشناسان حوزه گردشگری اداره کل با موضوع بررسی و شناسایی تورهای غیر مجازی که به صورت کلوپ سافاری فعالیت دارند، برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه افراد و یا گروه‌هایی که به صورت غیر مجاز اجرا کننده تورهای کلوپ سافاری هستند از طریق واحد حقوقی پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند افزود: آئین نامه‌های مرتبط با کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در این جلسه بررسی و بر لزوم رعایت موارد قانونی تاکید شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، پیگیری قضائی و شکایات از افراد اجرا کننده تورهای غیر مجاز، معرفی افراد اجرا کننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن فضاهای تبلیغاتی آنان، را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند دانست.

فرخی گفت: تا کنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضائی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی تصریح کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آن‌ها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آن‌ها برخورد کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند افزود: این نوع تورها هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

فرخی تاکید کرد: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

وی اظهار کرد: امید می‌رود با همکاری نهادهای مربوطه به ویژه اداره نظارت بر اماکن عمومی، پلیس‌راه و فعالان بخش خصوصی شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

کد خبر 750911

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • اردوی یک روزه مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم به مناسبت روز معلم