Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:56:10 GMT

خراسان رتبه اول کتابخوانی رضوی را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۰۶۱

خراسان رتبه اول کتابخوانی رضوی را کسب کرد

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: در دوره ای که با گسترش فضای مجازی روبرو هستیم برگزاری این جشنواره ها گامی مهم در ارتقای سطح فرهنگ اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در نسل جوان است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز دوشنبه در مراسم پایانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فرهنگسرای وکیلی نیشابور افزود: حضور چشمگیر شهروندان نیشابوری نشانه همراهی و همدلی همه سازمان ها و نهاد ها در جذب این میزان مشارکت مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مهم در کسب معارف حقیقی و الهی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) است.

سعید شیبانی افزود: مشارکت شهروندان در بخش های مختلف این جشنواره به ویژه پویش مجازی با توجه به دنیای مجازی بسیار نوید بخش است و خوشحالیم که کودکان و نوجوانان مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

امام جمعه شهرستان نیشابور هم گفت: کتاب وسیله ارتباط گذشته با حال است و  پیشوایان دینی ما نیز به این نکته توجه داشته اند و پیامبر اسلام (ص) نیز در حدیثی فرموده اند: علم را با نوشتن در بند کشید تا از فراموشی جلوگیری شود و این اهمیت کتاب را می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: خوشحالیم که کتابخوانان خوبی در شهرستان داریم که در این جشنواره با سیره رضوی و معارف اهل بیت (ع) آشنا شدند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور نیز گفت: تعداد بسیار شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش های نقاشی کودک، مسابقات آنلاین، پویش مجازی، معرفی کتاب و خلاصه نویسی نشان دهنده افزایش توجه والدین به کتاب و کتاب خوانی است.

محمدرضا مقدم پاشا افزود: اجرا و برگزاری فراگیر این جشنواره نشانه ارادت به ساحت مقدس ائمه معصومین (ع) است و امیدواریم توانسته باشیم در این راه خطیر، گام های کوچکی برداشته باشیم.

در این مراسم از ۳۲ برگزیده شهرستان نیشابور در این جشنواره قدردانی شد.

شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

۹۸۶۹/ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیشابور کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کاظمی درکارگروه اجتماعی فرهنگی اجتماعی سلماس با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در سلماس برگزار میشود گفت:  این شهرستان آمادگی لازم برای ارائه ظرفیت های هنری فرهنگی تاریخی سلماس  را دارد.

اوبا اعلام اینکه ۲۶اردیبهشت جشنواره بین المللی شعر رضوی در سلماس برگزار میشود  گفت: بیش از ۷کشور خارجی در این جشنواره حضور دارند و بیش از ۵۲٠اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

کاظمی همچنین بر اجرای طرح حجاب و عفاف در این شهرستان تاکید کرد .

 

 

 

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد