Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@08:11:38 GMT

سنگ کیسه صفرا چه علائمی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۳۳۱

آفتاب‌‌نیوز :

"سنگ کیسه صفرا" (کوله لیتیاز) یعنی تشکیل سنگ داخل کیسه صفرا؛ کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است که صفرای ترشح‌شده از کبد در آن تجمع یافته و هنگام نیاز از طریق مجرای صفراوی مشترک به روده باریک ریخته می‌شود.

علائم بیماری به‌صورت کولیک صفراوی (درد مزمن به‌مدت ساعت‌ها در ربع فوقانی راست شکم که به پشت و شانه راست انتشار دارد) گاه همراه با تهوع و استفراغ است و گاهی درد به‌دنبال مصرف غذای چرب ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است بیماری سال‌ها علائم سنگ کیسه صفرا را داشته باشد، اما وارد مرحله حاد نشود.همچنین سنگ کیسه صفرا می‌تواند همراه با این علائم باشد: درد در سمت راست بدن درست زیر دنده، درد پشت بین استخوان‌های شانه، درد در شانه سمت راست، حالت تهوع و استفراغ، عرق کردن و بی‌قراری.

برای درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی، روش‌ها و درمان‌های مختلفی وجود دارد که این درمان‌ها کنار پرهیزات ضروری برای این دسته از بیماران می‌تواند بدون عمل جراحی، منجر به از بین رفتن سنگ کیسه صفرا شود.

مصرف روزانه "یک لیوان آب سیب طبیعی مخلوط‌شده با دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون" می‌تواند کمک شایانی به درمان سنگ کیسه صفرا داشته باشد همچنین مصرف روزانه "سرکه‌انگبین طبی" (جوشانده سرکه طبیعی انگور، عرق نعنا با عسل) نیز برای درمان مفید است.

 

منبع: افکارنیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کیسه صفرا سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز خیرونا با اتفاقی عجیب و ‏نگران‌کننده همراه شد. خوانپه و یان‌ کوتو بازیکنان این تیم در میانه ‏تمرین به شدت با هم برخورد کردند. شدت برخورد به حدی بود که ‏همه اعضای تیم به شدت نگران سلامتی این دو شده بودند. ‏

باشگاه خیرونا تایید کرد که خوانپه و یان کوتو بعد از این برخورد ‏مستقیما راهی بیمارستان شده‌اند. خیرونا البته گفت با اینکه هر دو ‏بازیکن مصدوم شده‌اند ولی در حال حاضر نگرانی از بابت وضعیت ‏سلامت‌شان برطرف شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.‏

بر اساس بیانیه منتشر شده از طرف خیرونا، خوانپه با شکستگی ‏استخوان بینی مواجه شده و حدود دو هفته قادر به حضور در میدان ‏نیست. یان کوتو هم به دلیل ضربه شدیدی که به سرش وارد شده ‏مورد معاینه جدی قرار گرفته است. پزشکان به خیرونا اعلام کردند ‏باید در روزهای آینده وضعیت کوتو را دوباره بررسی کنند و به این ‏ترتیب حضور او در بازی بعدی مقابل لاس پالماس در هاله‌ای از ابهام ‏قرار دارد. ‏

یان کوتو، ستاره برزیلی خیرونا، بعد از مرخص شدن از بیمارستان با ‏انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس با این اتفاق ترسناک شوخی ‏کرد. او که ابرویش به‌خاطر برخورد پاره شده نوشت: "آثار جنگ". ‏

دیگر خبرها

  • دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏
  • علاقه میلان به جذب تیاگو سانتوس
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟