Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@00:23:41 GMT

غرق شدن 21 نفر در چهار ماه اول سال جاری

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۲۱۹

به گزارش خبرنگار ایلنا ،علی عباسی با اشاره به اشتیاق همگان به‌ ویژه جوانان به سپردن تن به آب در روزهای گرم تابستان را امری طبیعی و قابل‌درک است است افزود : شرایط شنا در رودخانه‌ها مانند استخر نیست ،زیرا  آب آن جریانی ناپایدار و متغیر دارد و گاهی بهترین شناگران هم نتوانسته‌اند از رودخانه جان سالم به در ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تعداد 7 قربانی شنا در رودخانه های مازندران  در سال گذشته  اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر به دلیل افزایش جمعیت شهری و روستایی این قبیل خطرات در حال افزایش است و باید برای جلوگیری از افزایش غرق شدگی با هشدارهای لازم در مناطقی که امکان خطرآفرینی‌اش هم مشخص است با اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه های مختلف می تواند برای کاهش تلفات انسانی بسیارموثر باشد و در این  زمینه رسانه ها می توانند نقش ویژه ای در اطلاع رسانی و کاهش تلفات ناشی از غرق شدن شناگران در رودخانه ها  ایفا کنند.

عضو شورای  قضایی استان با اشاره به بومی بودن 12 نفر از غرق شدگان در رودخانه ها علی رغم تمام هشدارها، اطلاع‌رسانی‌ها برای جلوگیری از شنای شهروندان در نقاط عمیق و خطرناک رودخانه‌ها، خطر همیشه در کمین شناگر چه از حرفه‌ای و چه از نوع نابلد آن هست ،گفت : رودخانه های شهرهای کلاردشت با 5 ، آمل با 4 بیشترین غرقی و متوسط سن مغروقین 31 سال و کمترین 4 ساله و مسن ترین 57 سال هستند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران افزایش جمعیت رسانه شهری و روستایی غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.
 روح‌الله خوشبخت با اشاره به آمادگی شهرداری شیراز را برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام و اظهار کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود تا بازگشت شرایط جوی پایدار به هشدار‌ها توجه و با مسئولان همکاری کنند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر انسداد کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان گفت: شهروندان هرگونه مشکلی را به سامانه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ و ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده تا همکاران ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در کمترین زمان ممکن برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنند.
وی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی از سفر‌های غیرضروری با خودرو‌های شخصی در سطح شهر پرهیزکرده و از تجمع در حریم و بستر رودخانه  خودداری شود.

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • سیل در رودخانه منشاد جاری شد
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست