Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی رضا ملکی نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر آستارا در ساختمان این نهاد افزود: طول این خط انتقال، چهار هزار و ۶۰۰ متر است و برای احداث آن ۲۵ میلیارد ریال هزینه و عملیات  شستشوی خط انجام شده است.

وی ادامه داد: تنها منبع تامین آب شهر آستارا رودخانه و تصفیه خانه بهارستان با ۲۲۰ لیتر در ثانیه است و در فصل تابستان نیاز شهر به ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه افزایش می یابد و با این خط انتقال، ۱۲۰ لیتر در ثانیه بر میزان تولید تصفیه خانه افزوده و بخشی از کمبود آب شرب جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ملکی نژاد گفت: تصفیه خانه بهارستان در سال ۷۲ راه اندازی و برای بازسازی آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و ۶۰ درصد آب روستاهای آستارا از منابع آب شهری تامین می شود.

او بیان کرد: در روزهای آینده آب روستای ویرمونی از منابع شهر تامین خواهد شد و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح فاضلاب شهری تصویب و اجرای آن به روش مکشی از شهرک مهدی آغاز شده است.

فرهاد محسنی رئیس شورای اسلامی شهر آستارا هم گفت: ورود فاضلاب خانگی به رودخانه های شهر، تهدیدی برای سلامت انسان هاست و در اجرای فاضلاب، باید نقاط بحرانی شهر در اولویت باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح ملی آبرسانی به آستارا، کمبود آب برای همیشه در این شهرستان برطرف شود.

دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰، به نام هفته دولت نامگذاری شده است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با جاذبه‌های طبیعی، اقتصادی، تاریخی و مذهبی جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا کارآمدی دولت آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید

به گزارش خبرنگار مهر به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر روز گذشته، یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده‌بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به روزانه ۱۵ میلیون لیتر، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدرو کراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده، تنها در سال گذشته ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

کد خبر 6097892 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید