Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:28:16 GMT

دوران دفاع مقدس نیازمند بازکاوی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۵۳۹

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: با توجه به اینکه تا سه دهه بعد از انقلاب چالش‌های مختلفی وجود داشت، نیاز به بازبینی دوران دفاع مقدس را داریم و باید «گفتمان دفاع مقدس» را آغاز کنیم.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی ظفری چهارشنبه ۳۰ مردادماه در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان همدان، عنوان کرد: باتوجه به ترکیب مدیریتی استان شرایط رسیدن به هدف‌گذاری‌ها در استان بیشتر از همه‌وقت‌ها فراهم است و باید فرصت‌ها را غنمیت بشماریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، همین الان نیز خونی ریخته و فردی شهید می‌شود تا بتوانیم به راهمان ادامه دهیم، ادامه داد: شکی نیست که دفاع مقدس انبساط و قرینه عاشورا است به طوریکه همه اتفاقاتی که در دفاع مقدس ما افتاده در عاشورا نیز رخ داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه اراده خداوند در بزرگ کردن این کشور است، اظهار کرد: نیاز به بازکاوی این دوران را داریم، با توجه به اینکه تا سه دهه بعد از انقلاب چالش‌هایی داشتم، چاره‌ای نیست به جز اینکه گفتمان دفاع مقدس را آغاز کنیم.

وی دفاع مقدس را یک کار همگانی و جمعی دانست و افزود: امروز حفظ، توسعه و جریان سازی ارزش‌های جنگ یک تکلیف همگانی است در اینصورت کسی نمی‌تواند این جریان را تخریب کند و اقداماتی چون راهیان نور یک‌ امر و فرآیند ملی است و همه باید برای آن تلاش کنند.

ظفری با تأکید بر اینکه جنگ تک بعدی نیست و همه ابعاد آن را باید معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: جنگ مانند یک فرش نفیس است و به جز رنگ و لعاب آن تاروپودهای زیادی دارد و اگر می‌خواهیم از جنگ‌ بگوییم باید با نگاهی جدید به همه نقش‌ها و ابعاد بپردازیم‌.

وی با بیان اینکه برای توسعه، ترویج و جریان سازی یک ارزش بدون ساختارسازی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، تصریح کرد: مراسم‌های هفته دفاع مقدس با تغییراتی در ۳۸ عنوان برنامه متنوع و جدید اجرا خواهد شد و همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی همایش سراسری مجمع پیشکسوتان در همدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: شرایط ایجاد سالنامه دفاع مقدس از اقدامات همه دستگاه‌ها وجود دارد اما منوط بر این است که ادارات عملکرد خود را به صورت مستند ارائه دهند.

ظفری خاطرنشان کرد: استان همدان در ذهن مقام معظم رهبری و مسئولان به عنوان یک قطب فرهنگی شناخته و شرایطی فراهم شده تا جهاد و نهضتی در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارزش‌های دفاع مقدس مثل نور آفتاب نعمت خدادادی هستند و همه باید از آن بهره ببریم اما در این راه باید مراقب بود تا بیگانگان به شکلی دیگر از آن استفاده نکنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز بیان کرد: برای تکریم فداکاری و ایثار مادران شهدا در دوران جنگ و معرفی روش تربیتی آنها به عنوان الگوسازی فرزندان مقاوم برای مادران یک روز از هفته دفاع مقدس به عنوان مادران شهدا اختصاص داده شود.

ربیعه علیمحمدی با بیان اینکه امروز خانه‌های ما با توجه به هجمه‌های دشمن و پیش زمینه در دفاع مقدس باید تبدیل به ستاد مقاومت فرهنگی شوند، گفت: برای تجلیل از مادران شهدا، ایثاگران و جانبازان میدان یا یک المان به عنوان «مادر شهدا» تعیین و مشخص شود.

کیوان الوند، معاون صدای سازمان صداوسیمای مرکز همدان نیز عنوان کرد: مرکز صداوسیمای همدان در حال تهیه و ساخت سه انیمیشن و پویانمایی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با کیفیتی بالا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس گفتمان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست