Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل خانه موزه انتظامی با اشاره به بازسازی‌ و نزدیک کردن فضای این مکان به زیست و شخصیت زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی از صدور پروانه فعالیت این خانه از سوی سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

شکرخدا گودرزی مدیرعامل خانه موزه انتظامی درباره بازسازی‌های انجام شده در این مکان که طی چند ماه گذشته در دست انجام بود، به خبرنگار مهر گفت: ما با توجه به برنامه‌ای که داشتیم با تشکیل یک کارگروه با حضور خانم فکور نماینده اداره‌کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، تلاش کردیم تا این مکان را به خانه موزه‌ای استاندارد تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با بازسازی اساسی که در فضای موزه‌ای خانه انجام دادیم به این سمت حرکت کردیم که چگونه با توجه به شخصیت، فعالیت و زیست استاد انتظامی، فضای داخلی خانه موزه را تعریف کنیم.

وی ادامه داد: ما شروع به تولید طرح محتوایی در کارگروه مدنظر کردیم و بر اساس وسایل شخصی، اسناد و مدارک استاد انتظامی که توسط مجید انتظامی در اختیارمان قرار گرفته بود، همچنین فعالیت‌های سینمایی، تئاتر و تلویزیونی استاد، طرح محتوایی را اجرا کردیم. بر اساس طراحی انجام شده، فضای قبلی موزه را صد در صد تخریب و شروع به مرمت و ساختن بخش‌های مختلف آن کردیم.

گودرزی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: تلاش ما این بود که وقتی مخاطبان وارد خانه موزه انتظامی می‌شوند، با زندگی، سیر و سلوک، شخصیت و زیست استاد آشنا شوند.

مدیرعامل خانه موزه انتظامی با اشاره به احداث سه سکو در حیاط خانه موزه و نزدیک کردن این فضای باز به فضای اجرای نمایش‌های تخت حوضی در خانه‌های قدیم، افزود: با حمایت خانه هنرمندان ایران و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مجسمه استاد انتظامی که در خانه هنرمندان نصب بود، ترمیم و به خانه موزه منتقل شد.

وی اظهار کرد که بدون حمایت و همکاری کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱ و همچنین سازمان میراث فرهنگی بازسازی خانه موزه انتظامی و تعریف جدید هویت این مکان، امکانپذیر نبود.

گودرزی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بعد از پایان بازسازی و تعریف فضای موزه، بازدید کارشناسان اداره‌کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی انجام و مشخص شد که ما تا حدود ۵۰ درصد هویت این مکان را بر اساس شخصیت و فعالیت‌های استاد انتظامی تعریف کرده‌ایم و همین امر باعث شد تا خانه موزه انتظامی پروانه راه‌اندازی را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کند.

مدیرعامل خانه موزه انتظامی در پایان تصریح کرد: تأسیس خانه موزه‌های مشاهیر فرهنگ و هنر تأثیر بسزایی در توسعه فرهنگی شهر خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عزت الله انتظامی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت سال‌جاری، ۲٠ هزار و ۶۲۶ نفر از اماکن تاریخی شهرداری بازدید کرده‌اند.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به اینکه کاشان دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که هریک منحصربه‌فرد محسوب می‌شود، اظهار کرد: خانه تاریخی طباطبایی، خانه عباسیان و حمام سلطان امیر احمد از بناهای تاریخی شهرداری کاشان است که در حال حاضر تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه خانه تاریخی طباطبایی به عنوان عروس خانه‌های ایران با استقبال کم‌نظیر گردشگران در تعطیلات اردیبهشت و همزمان با پیچیدن عطر گل سرخ و موسم گلاب‌گیری روبه‌رو شده است، افزود: بیش از ۱۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این مکان بازدید کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به فصل بهار و همزمانی تعطیلات اردیبهشت و موسم گلاب‌گیری، شاهد استقبال هموطنان از اقصی نقاط کشور از اماکن گردشگری شهرداری کاشان بودیم، به نحوی که طی این دو روز ۳۹۰۳ نفر گردشگر داخلی و خارجی از حمام سلطان امیر احمد و ۴۵۴۶ نفر گردشگر داخلی و خارجی از خانه عباسیان بازدید داشته‌اند.

فرجی اضافه کرد: هنرمندان نمایشگاه صنایع‌دستی، عرقیات و سوغات کاشان در قالب غرفه‌ها و ایستگاه‌هایی در خانه‌های تاریخی طباطبایی و عباسیان مستقر بودند و راهنمایان گردشگری نیز با ارائه اطلاعات و معرفی هر بنا به انجام وظیفه پرداختند.

وی افزود: طی این مدت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به عنوان متولی مدیریت پارکینگ‌های موقت شهرداری خدماتی را به گردشگران ارائه کرد.

کد خبر 750994

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود