Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@19:55:32 GMT

روز بازگشت حجاج با 16 پرواز

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۹۴۰

مقام مسئول شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مشکل انتقال حجاج به فرودگاه‌های مدینه و جده رفع شد، گفت: امروز هما با انجام 16 پرواز، تعدادی از حجاج را به اهواز، اصفهان، بندرعباس، زاهدان و فرودگاه امام منتقل می‌کند.

مقام مسئول شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مشکل انتقال حجاج به فرودگاه‌های مدینه و جده رفع شد، گفت: امروز هما با انجام 16 پرواز، تعدادی از حجاج را به اهواز، اصفهان، بندرعباس، زاهدان و فرودگاه امام منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه اصغرزاده،‌ در تشریح آخرین وضعیت پروازهای برگشت حجاج، اظهار داشت: خوشبختانه موضوع مشکلات انتقال حجاج به فرودگاه‌های مدینه و جده رفع شده‌ و تأخیر پروازهای برگشت حجاج به کمتر از یک‌ ساعت رسیده است و به تدریج این پروازها به روال عادی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: امروز 30 مردادماه از فرودگاه‌های جده و مدینه 16 پرواز به کشور انجام می‌شود و حجاج به وطن برمی‌گردند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این پروازها به فرودگاه‌های اهواز (جده- اهواز)، اصفهان (مدینه- اصفهان)، بندرعباس (مدینه- بندرعباس)، زاهدان (مدینه- زاهدان) و فرودگاه امام خمینی (ره) با مبادی جده و مدینه است.

اصغرزاده بیان کرد: پرواز شماره 1511 هما ساعت 21:05، پرواز شماره 1517 هما ساعت 23:05 و پرواز شماره 1525 ساعت 12:05 از جده در فرودگاه اهواز به زمین می‌نشیند.

وی ادامه داد: پرواز شماره 1509 مدینه - اصفهان حدود ساعت 11 وارد فرودگاه اصفهان شد، پرواز شماره 1533 ساعت 11:50 امروز در فرودگاه اصفهان از مبدا مدینه به زمین نشست، همچنین پرواز شماره 1515 هما ساعت 18:40 و پرواز شماره 1523 ساعت 20:20 در اصفهان به زمین می‌نشیند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:‌امروز پرواز شماره 1501 هما ساعت 9 صبح از مدینه به بندرعباس رسید، همچنین پرواز شماره 1513 ساعت 18 وارد فرودگاه بندرعباس می‌شود.

اصغرزاده اضافه کرد: فردا در فرودگاه زاهدان یک پرواز حج داریم که ساعت 04:20 وارد فرودگاه زاهدان از مبدا مدینه می‌شود.

وی ادامه داد: امروز 2 پرواز از مبدا مدینه به فرودگاه امام در ساعت 11:55 و 21:05 داریم همچنین پرواز شماره 1535 هما ساعت 04:40 بامداد فردا وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین از جده امروز سه پرواز به فرودگاه امام داریم که در ساعات 14:55 و 16:55 به زمین می‌نشیند، ضمن آنکه پرواز شماره 1521 هما ساعت 01:55 فردا در فرودگاه امام فرود می‌آید.

به گزارش فارس عملیات حج در سال جاری با انجام 738 ‌پرواز رفت و برگشت و اعزام 88 هزار و 550 ‌حاجی انجام می‌شود.

پروازهای برگشت حجاج از 25 مرداد آغاز شد و تا 17 شهریور ادامه دارد، 361 پرواز برگشت ‌حج داریم که 176 پرواز از فرودگاه جده و 185 پرواز از فرودگاه مدینه است.

میزان مجاز بار ایران‌ایر در پروازها 30 کیلوگرم است که در پروازهای حج این رقم به 40 کیلوگرم ( 2 بسته 20 کیلوگرمی) افزایش یافته است، همچنین حجاج می‌توانند کیف دستی تا 5 کیلوگرم را وارد کابین هواپیما کنند.

‌پروازهای برگشت حجاج در 19 فرودگاه امام خمینی (ره)، اهواز، اصفهان، بیرجند، ارومیه، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود.

ا‌مسال بیشترین تعداد پروازها، 95 پرواز از فرودگاه امام و کمترین تعداد آن، 2 پرواز از فرودگاه رشت است.

‌امسال 9 فروند هواپیما پروازهای حج را انجام دادند و میزان زوار نسبت به سال گذشته 98 درصد رشد داشت.

طبق الزام طرف سعودی، امسال پروازهای حج باید فقط توسط شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شود و ایران امکان استفاده از دیگر شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای حج را ندارد؛ مقامات سعودی گفته‌اند، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و با هواپیمای ملکی خودش باید پروازهای حج را انجام دهد، پیش از این ایرلاین سعودی، قشم‌ایر و ماهان به ایران‌ایر در پروازهای حج و اعزام حجاج کمک می‌کردند.

‌خانواده حجاج‌ برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج به کشور می‌توانند به سایت haj.iranair.com مراجعه‌ کنند.

‌در مدت زمان بازگشت حجاج به کشور شماره تلفن‌های 46625151 و 09121132540 و 09122997108 پاسخگوی سوالات در خصوص روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EnP برچسب ها: حج ، حجاج ، پرواز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حج حجاج پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: حسنوند با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی‌ در عروسی‌های‌ این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده‌ شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • بازگشت پرواز تهران - خرم آباد
  • شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته