Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصویب پرداخت تسهیلات ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی برای مناطق سیل زده، راه اندازی آزمایشی سامانه «توانیران»، نقص فنی نفتکش ایرانی در دریای سرخ، تجمیع اطلاعات هویتی و سوابق مودیان مالیاتی تا دو ماه آینده برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (۳۰ مرداد ماه) به شرح زیر است:

پرداخت تسهیلات ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی برای مناطق سیل زده در مرحله دوم تصویب شد

«عزیزالله مهدیان» شب گذشته (سه شنبه 29 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده کشور از اتمام مرحله اول پرداخت تسهیلات بانکی برای بیش از 80 هزار واحد خبر داد و گفت: برای تمام منابع پیش بینی شده عقد قرار داد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از تصویب مرحله دوم تسهیلات خبر داد و گفت: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات 2 هزار  و 400 میلیارد تومان برای بخش مسکن تصویب شده و برای همه مناطق خسارت دیده ناشی از سیل کمک ها تامین شده است.

 

مهدیان با بیان اینکه تا پایان شهریور وضعیت خانه های تعمیری تعیین تکلیف می شود، گفت: در مرحله اول حدود 40 هزار واحد 15 میلیون تومان تسهیلات برای تعمیر دریافت کرده اند. هزینه های تعمیر کمتر از ساختن کل خانه است. بیش از 70 هزار واحد عقد قرار داد کرده اند.

 

سامانه «توانیران» به صورت آزمایشی به راه افتاد

کیومرث فروتنی  مشاور معاون امور صنایع و مسئول پیگیری اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور گفت: براساس ماده ۴ قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» مصوب ۱۳۹۸/۲/۱۵ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به راه اندازی سامانه‌ای به منظور ثبت توانمندی‌های تولیدی و خدماتی کشور و نیازمندی‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مشمول قانون یاد شده، ​ گردیده است.

 

او در ادامه با اشاره به شروع فعالیت آزمایشی سامانه توانیران به نشانی (www.tavaniran.ir) افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که با ثبت هر نیازمندی خارجی (طرف تقاضا) به صورت اتوماتیک، پیامی به تولید کنندگان آن نیاز (طرف عرضه) ارسال می‌شود و همچنین توانمندی‌های تولیدی و خدماتی نیز پس از ثبت به صورت خودکار به نیازمندان آن کالا و خدمات اطلاع رسانی می‌شود تا زمینه به هم رسانی نیاز‌ها و توانمندی‌ها و در نتیجه داخلی سازی نیاز‌های خارجی، کاهش ارزبری و حرکت سریعتر در جهت توسعه ساخت داخل فراهم شود.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: هرچند در قانون تنها دستگاه‌های دولتی، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های عمومی نسبت به ثبت نیاز‌های خارجی خود در سامانه مکلف شده اند، اما این سامانه به صورتی طراحی شده که در صورت علاقه مندی؛ بخش خصوصی نیز می‌تواند از این امکان استفاده کند تا بدین صورت تعمیق داخلی سازی و به هم رسانی کسب و کار‌ها فراهم شود.

 

مشاور معاون امور صنایع و مسئول پیگیری اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور با اشاره به شروع فعالیت آزمایشی سامانه توانیران به نشانی (www.tavaniran.ir) افزود: با طی دوره آزمایشی و رفع نواقص احتمالی سامانه مذکور رونمایی می‌شود.

 

بیمه عمر تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه اقساطی شد

با توجه به افزایش مبلغ تسهیلات قرض الحسنه در سال های اخیر، از تاریخ ۹۸.۵.۱۲ حق بیمه عمر تمامی تسهیلات قرض الحسنه این بانک همانند سایر تسهیلات اقساطی، به صورت قسطی از مشتریان دریافت خواهد شد.

 

نقص فنی نفتکش ایرانی در دریای سرخ

کشتی HELM در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۹ مرداد به وقت تهران در ۷۵ مایلی شمال بندر ینبع در دریای سرخ دچار نقص فنی شد.


مهندس جبل عاملی مدیر فنی شرکت ملی نفتکش در این خصوص گفت: کارکنان کشتی در حال برطرف کردن نقص ایجاد شده هستند و شناور از لحاظ ایمنی در شرایط پایدار و با ثبات است.


وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه کارکنان کشتی در وضعیت ایمن به سر می برند. 

 

ثبات در قیمت طلا/دلار ۱۱ هزار و ۶۹۰ تومان

هر گرم طلای 18 عیار امروز (چهارشنبه 30 مرداد) 417 هزار و 377 تومان ارزشگذاری شده است این در حالی است که هر گرم طلای 18 عیار (دوشنبه 28 مرداد) 417 هزار و 838 تومان قیمت گذاری شده بود.

 

بنابراین گزارش امروز (چهارشنبه 30 مرداد) سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 170 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 100 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 150 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 330 هزار تومان و سکه یک گرمی 930 هزار تومان است این در حالی است که (دوشنبه 28 مرداد) سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 170 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 90 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 130 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 330 هزار تومان و سکه یک گرمی 970 هزار تومان معامله می شد.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 30 مرداد) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 690 تومان، یورو 13 هزار و 200 تومان، پوند 14 هزار و 200 تومان، درهم امارات 3186 تومان، لیر ترکیه 2070 تومان، یوان چین 1660 تومان، دلار کانادا 8811 تومان، دلار استرالیا 7928 تومان ارزشگذاری شده است این در حالی است که (دوشنبه 28 مرداد) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 670 تومان، یورو 13 هزار و 150 تومان، پوند 14 هزار و 300 تومان، درهم امارات 3210 تومان، لیر ترکیه 2130 تومان، یوان چین 1670 تومان، دلار کانادا 8900 تومان، دلار استرالیا 8 هزار تومان ارزشگذاری شده بود.

 

این گزارش می افزاید: بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (30 مرداد) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۵ ارز کاهش و قیمت ۱۳ واحد پولی دیگر مانند یورو و پوند افزایش یافت. نرخ دلار و ۸ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

تجمیع اطلاعات هویتی و سوابق مودیان مالیاتی تا دو ماه آینده

«فرهاد دژپسند» در ابلاغیه ای به «امید پارسا» رئیس سازمان امور مالیاتی، تاکید کرد که در چارچوب اجرایی سازی اسناد بالادستی نظام در زمینه بهبود محیط کسب و کار و با هدف تسهیل خدمت رسانی به تمامی مودیان مالیاتی و صاحبان کسب و کار بوسیله اداره های کل امور مالیاتی سراسر کشور، موارد زیر ابلاغ شود.

 

براساس این ابلاغیه، در یکی از این موارد سازمان امور مالیاتی مکلف شده تا حداکثر ظرف مدت ۲ ماه، فرآیند ثبت نام مودیان مالیاتی را به نحوی اصلاح کند که اطلاعات مؤدیان در زمینه های مختلف (هویتی، ثبتی، اطلاعات اقامتگاه قانونی یا دفتر مرکزی و پستی) با استفاده از سرویس های اطلاعاتی الکترونیکی از پایگاه اطلاعاتی موجود مراجع مرتبط هر یک، استعلام و بدون نیاز به ورود اطلاعات توسط متقاضی بر روی پایگاه سازمان امور مالیاتی کشور درج شود.

 

همچنین باید بازرسی میدانی توسط دستگاههای مختلف (نظیر سازمان تامین اجتماعی و صنف مربوطه در موضوع ثبت نام مودیان) به منزله بازرسی سازمان امور مالیاتی کشور مورد پذیرش قرار گیرد. به این منظور ضرورت دارد ضمن انعقاد تفاهم نامه با سایر دستگاه های بازرسی کننده، بر روی چک لیست مشترک توافق صورت گیرد.

 

اصلاح نظام بانکی؛ پاشنه آشیل عملیات بازار باز

عملیات بازار باز تحولی اساسی در چارچوب سیاست‌گذاری پولی کشور در جهت گذار از هدف‌گذاری کل‌های پولی به هدف‌گذاری نرخ سود در بازار بین‌بانکی ریالی است. بهره‌گیری از ابزار نرخ سود سیاستی در بازار بین‌بانکی و کنار گذاشته‌شدن تعیین دستوری نرخ‌های سود بانکی - که نتیجه‌ای جز اخلال در تخصیص بهینه منابع نداشته است - می‌تواند گام مثبتی در راستای دستیابی به اهداف سیاست پولی تلقی شود. این ابزار به سیاست‌گذار اجازه می‌دهد فعالانه و در زمان‌بندی مناسب در بازار پول وارد شود و با هدف‌گذاری و مداخلهٔ مؤثر در بازار، نوسانات نرخ را تحت کنترل خود درآورد.

 

باوجود تجربه طولانی استفاده از عملیات بازار باز و کریدور نرخ سود به‌عنوان ابزار سیاست‌گذاری پولی در دنیا، در ایران شناخت دقیقی از ابعاد علمی و اجرایی این عملیات وجود ندارد. قطعاً بهره‌گیری از این ابزار مهم پولی نقطهٔ عطفی در چارچوب سیاست‌گذاری پولی در کشور محسوب می‌شود، ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که موفقیت‌آمیزبودن این ابزار در گرو تأمین پیش‌نیازها و الزاماتی است که بدون آن‌ها این ابزار مهم اثربخشی اندکی خواهد داشت. در این راستا، بررسی دقیق ابعاد قانونی، فنی، و اجرایی عملیات بازار باز در کشورهای مختلف می‌تواند همچون چراغی مسیر پیش روی پیاده‌سازی موفق عملیات بازار باز را روشن کند. در این نوشتار، سعی می‌شود برخی از مهم‌ترین پیش‌نیازها و الزامات عملکرد بهینهٔ عملیات بازار باز با توجه به تجارب موفق جهانی بررسی شود./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر سومین جشنواره طنین مسجد روز جهانی مسجد جشنواره طنین مسجد اردبیل روز جهانی مساجد روزنامه بیرجند اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی از سال آینده کاردانی به کارشناسی براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود

دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعلام کرد:از سال ۱۴۰۳ و بعد از آن، پذیرش دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی آزمون کاردانی به کارشناسی، به صورت صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو  در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع داوطلبان رشته علوم آزمایشگاهی آزمون کاردانی به کارشناسی می‌رساند، براساس مصوبه سی و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو (به تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۱۴۰۲)، از سال ۱۴۰۳ و بعد از آن، پذیرش دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی آزمون کاردانی به کارشناسی، به صورت صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهدا
  • تصویب بیش از ۱۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ در حوزه ارتباطات
  • امسال ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی ایجاد شد
  • اقدامات قابل قبول بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش تولید
  • معرفی 6 تا از بهترین نرم افزار سامانه واسط مودیان
  • تا اردیبهشت سال آینده اساسنامه منطقه آزاد دوغارون به تصویب می‌رسد
  • بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی الگوی خوب مدیریتی است
  • گام بزرگ استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای
  • پذیرش دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی از سال آینده کاردانی به کارشناسی براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود