Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:30:59 GMT

چگونه ارزان ولی پربار سفر کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۸۵۹

چگونه ارزان ولی پربار سفر کنیم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، همه ما برای آن که بتوانیم از روزمرگی های فاصله بگیریم و قدری هیجان را وارد زندگی کنیم، نیاز داریم تا به سفر رفته و تجربه های جدید به دست آوریم. اما سفر هزینه های زیادی دارد که ممکن است مشکلاتی را برای ما به وجود آورد. در این مطلب از سایت سیمرغ ۲۴ به شما خواهیم گفت که چگونه ارزان ولی پربار سفر کنیم؟! جالب است بدانید که به بیش از آن چه که شما فکر می کنید راه برای ارزان سفر کردن وجود دارد، فقط کافی است با سایت خرید بلیط هواپیما سیمرغ ۲۴ همراه باشید تا این نکات را به شما یادآوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب مقصد

اولین قدم برای رفتن به یک سفر ارزان ولی پربار، انتخاب و تعیین مقصد است. مقصد مهم ترین هدف برای رفتن به یک سفر است تا به وسیله آن دیگر برنامه ریزی ها هم انجام شود. ایران زیبای ما پر است از مناطق طبیعی و تاریخی که اکثر ما از آن ها بی خبر هستیم. از شمال و جنوب ایران گرفته تا شرق و غرب این دیار می تواند یک مقصد مناسب برای سفر باشد. علاوه بر آن تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها شما می توانید به یک سفر ارزان خارجی رفته و بسیای از مقاصدی را که شاید دور از ذهنتان باشد، از نزدیک ببینید. این که شما چند روز را برای رفتن به سفر انتخاب کرده اید و چه اهدافی را دنبال می کنید، می تواند در انتخاب مقصد مناسب باشد. همچنین بودجه و هزینه مدنظر شما هم نکته دیگری است که باید در انتخاب مقصد به آن دقت کنید.

انتخاب وسیله نقلیه

یکی از مهم ترین موارد برای رفتن به یک سفر ایده آل و خوب انتخاب وسیله نقلیه است. برای انتخاب یک وسیله نقلیه مناسب حتما باید مقصد خود را در نظر بگیرید. مثلا برای سفرهای خارجی انتخاب دوچرخه یا اتومبیل شخصی انتخاب مناسبی نخواهد بود. اگر اهل هیجان و کشف مکان های ناشناخته هستید، هیچهایک یک گزینه ایده آل برای شما محسوب می شود. علاقمندان به طبیعت گردی حتما با هیچهایک آشنایی دارند. یک هیچهایک برای آن که راهی مقصد شود، کنار جاده می ایستد و با بلند کردن دست خود، از ماشین ها می خواهد که او را سوار کنند. شاید در ابتدا این راه کمی ترسناک باشد، ولی اگر کمی حرفه ای باشید، متوجه خواهید شد که هیچهایک برای کم کردن هزینه های سفر انتخابی عالی است. 

راه دیگر برای رفتن به سفر استفاده از قطار یا اتوبوس است. برای سفر کردن به بسیاری از مقاصد داخلی و گاها خارجی خرید بلیط اتوبوس و خرید بلیط قطار می تواند به کمک شما بیاید و هزینه های شما را کاهش دهد. در برخی موارد هم اگر تعداد همسفران شما زیاد باشد، استفاده از یک ماشین وَن باعث صرفه جویی در سوخت شده و باعث ذخیره منابع مالیتان می شود. اما اگر مقصد شما دور است و امکان استفاده از هیچ کدام از موارد بالا را ندارید، خرید بلیط ارزان هواپیما می تواند به کمک شما بیاید. اگر مسافر حرفه ای هواپیما هستید و با ترفند های خرید بلیط ارزان هواپیما آشنایی دارید، دیگر مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. چرا که با خرید بلیط چارتر آن هم در زمان مناسب می توانید سفری ارزان و با کیفیت داشته باشید. 

گروهی سفر کردن هم می تواند هزینه های شما را کاهش دهد، پس بهتر است دوستان خود را برای رفتن به یک سفر دسته جمعی دعوت کنید تا هم هزینه هایتان کم شود و هم بتوانید خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید.

انتخاب محل اقامت

قبل از شروع سفر حتما برنامه ریزی های لازم را برای اقامت در مقصد انجام دهید و مکانی را که می خواهید در آن بمانید را مشخص کنید. اگر هیچهایکر هستید می توانید چادر یا کمپ را برای اقامت خود انتخاب کنید که البته این کار، روش خوبی برای اقامت همراه با خانواده نیست. اگر مقاصد خارجی را برای سفر خود انتخاب کرده اید، استفاده از روش هیجان انگیز کوچ سرفینگ می تواند تا حد قابل توجهی هزینه های شما را کاهش دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت کوچ سرفینگ و پیدا کردن یک دوست یا آشنا در کشوری دیگر، تا حد زیادی در هزینه های اقامت و یا حتی غذایی خود صرفه جویی نمایید. در کنار این ها می توانید با مردمانی از کشورها و شهرهای مختلف دوست شده و با فرهنگ و آداب و رسوم آن ها آشنا شوید.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید اقامت در چادر و یا استفاده از کوچ سرفینگ ممکن است امنیت شما را به خطر بیندازد، می توانید از مسافرخانه، خانه معلم، اقامتگاه بومگردی و.. استفاده کنید. یک انتخاب بسیار مناسب هنگام رفتن به سفر های خارجی اقامت در هاستل هاست. برای اقامت در هاستل، شما تنها یک تخت در اتاقی که دیگران هم در آن اقامت دارند، کرایه می کنید. هاستل ها هم مانند هتل انواع مختلفی دارد؛ هر چه تعداد تخت های یک هاستل بیشتر باشد قیمت آن پایین تر است. اقامت در هاستل خیلی راحت نیست و شما باید مراقب وسایل خود باشید. اگر به صورت گروهی سفر می کنید می توانید تمام تخت های یک هاستل را برای خودتان اجاره کنید که در این صورت هزینه کمتری نسبت به هتل پرداخت خواهید کرد. 

اما بسیاری از افراد هستند که فقط دوست دارند در هتل ها اقامت کنند و معمولا هزینه سفر این افراد بسیار بالا می رود. اما راهکارهایی وجود دارد که می توانید اقامتی ارزان در یک هتل خوب را تجربه کنید. رزرو اینترنتی هتل به شما کمک می کند تا هتل هایی را که دارای تخفیف هستند رزرو نمایید. همچنین می توانید هتل هایی که اصطلاحا به آن BB (صبحانه و جای خواب) گفته می شود را رزرو کنید تا هزینه کمتری بابت هتل پرداخت کنید.

زمان مناسب برای سفر

تعطیلات نوروز و تابستان یک فرصت مناسب برای رفتن به سفرهای داخلی وخارجی محسوب می شود. ولی اگر کمی تیزبین باشید متوجه خواهید شد که هزینه های سفر در این ایام به بالاترین حد خود افزایش می یابد. پس بهتر است کمی برنامه های سفری خود را تغییر دهید و فصول پاییز و زمستان را برای مسافرت های خود انتخاب کنید. به این ترتیب از شلوغی ها فاصله می گیرید و در زمانی خلوت سفر خود را آغاز می کنید. معمولا در اسفند ماه قیمت تورها ارزان تر از قبل می شود و این به آن معناست که هزینه های شما کاهش می یابد. اگر بلیط هواپیما رزو می کنید حتما تاریخ ها را چک کنید و در روزهای تعطیل رزرو بلیط هواپیما انجام ندهید. همان طور که می دانید هر چه به روزهای تعطیلات نزدیک تر شویم قیمت ها افزایش می یابد؛ پس باید قبل از گران شدن پرواز، بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید.

هزینه های غذایی در سفر

بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند، برای آن که سفری خوب و هیجان انگیز داشته باشند حتما باید مبالغ زیادی را در رستوران لوکس و شیک صرف کنند. اما همیشه هم این طور نیست و راهکار هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا با صرف هزینه های اندک در زمینه خورد و خوراک سفری خوب و دلچسب را تجربه کنید. قدم اول ان است که حساسیت خود را کم کنید و غذاهای ساده و محلی را امتحان نمایید. مثلا سوپ نودل در چین بسیار ارزان ولی پر طرفدار است. 

راه دیگر آن است که خودتان آشپزی کنید! پس به شما پیشنهاد می کنیم که به فروشگاه رفته و مواد غذایی مورد نیاز خود را با قیمت کم تهیه نمایید. پاستا، سوسیس، همبرگر، تن ماهی و انواع کنسروها می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر دوست دارید به رستوران بروید و یک وعده غذا را در آن جا صرف کنید، ناهار انتخاب مناسبی است. چرا که هزینه غذا برای شام معمولا دو برابر ناهار است. راه حل دیگر آن است که هزینه غذای را بین خود و همسفرانتان تقسیم کنید. با این کار به طرز فوق العاده ای می توانید هزینه های غذایی خود را کاهش دهید.

خرید ارزان

همان طور که می دانید یکی از هیجان انگیزترین بخش های سفر بازارگردی و رفتن به مجتمع های خرید است. اگر شما هم دوست دارید در سفرهای خود کمی خرید را هم چاشنی کار خود کنید، بهتر است بازارهای اصلی شهر را برای این کار انتخاب کنید. مراقب فروشگاه های محلی و صنایع دستی باشید، چرا که معمولا قیمت کالاها در این فروشگاه ها بسیار بالاست. فروشگاه های فرودگاه هم معمولا اجناس را با قیمت بالایی به شما می فروشند که باید مراقب آن ها باشید. 

در سفر حواستان به خدمات رایگانی که برخی مراکز ارائه می دهند، باشد. برای مثال ۶ مهر روز جهانی گردشگری است که که معمولا موزه ها در این روز رایگان هستند، پس می توان با یک برنامه ریزی دقیق در ساعات ابتدایی صبح یا انتهایی شب از موزه ها دیدن کنید که به شلوغی هم نخورید. برای خرید سوغاتی هم لازم نیست کل بازار را زیر پا بگذارید! بهتر است به فروشگاه های محلی رفته و چند قلم کالای زینتی کوچک را خریداری کنید. این را بدانید که فروشگاه بزرگ و لوکس معمولا قیمت های بالایی دارند و برای خرید پیشنهاد نمی شود.

وسائل ضروری

درست است که همیشه و در همه حال توصیه می شود که با کوله سبک و راحت سفر کنید، ولی این به آن معنا نیست که از بردن وسائل ضروری اجتناب کنید؛ چرا که خرید آن ها در شهر مقصد آن هم با قیمت بالا هزینه های زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. اگر با هواپیما سفر می کنید، بدانید که بردن چمدان بیشتر یعنی پرداخت حق بار اضافی! پس حواستان باشد که چه چیزهایی را با خود همراه می برید که هم ضروری و کاربردی باشد و هم وزن زیادی نداشته باشد. 

با در نظر گرفتن نکات بالا در سفر می توانید تا حد قابل قبولی در هزینه های خود صرفه جویی کرده و آن ها را مدیریت کنید. همچنین استفاده از مواردی مانند نقشه همراه، اپلیکیشن سفر و آشنایی کامل با شهر یا کشور مقصد هم می تواند در این زمینه کمک رسان باشد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4698155

منبع: مهر

کلیدواژه: سفرهای تابستانی خرید آنلاین بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان روز خبرنگار یاسوج سانحه تصادف هفته دولت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان

دریافت 47 MB کد خبر 6091413

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟