Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@22:25:13 GMT

لزوم داشتن کارت ملی برای ورود به استادیوم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۶۸۱

صراط:

به نقل از وزارت ورزش و جوانان پس از پایان نشست هم اندیشی مدیران فوتبال و ورزش با صدا و سیما برای آغاز لیگ برتر که صبح امروز به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، حسن کریمی در جمع خبرنگاران گفت: نشست امروز شاید دهمین جلسه‌ای باشد که برای هماهنگی ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که از اواسط سال قبل این نشست‌ها شروع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ادامه داد: هدف تمامی این جلسات این است که تماشاگران عزیز با کمترین مشکل و بدون آسیب وارد ورزشگاه‌ها شوند و با لذت و بدون دغدغه به تماشای مسابقات بپردازند و تیم محبوبشان را تشویق کنند. امروز در واقع مروری بود بر جلسات قبلی تا ببینیم اقدامات انجام شده در این راستا کافی بوده است یا نه؟

او افزود: مسئولیت استادیوم آزادی با شرکت توسعه است و تعهدات لازم در این خصوص را انجام دادیم. ما ۴۸ گیت ورودی در درب شرقی و ۳۰ گیت هم در درب غربی طراحی و اجرا کردیم که نیاز‌های تماشاگران را براورده می‌کند. طراحی بلیت الکترونیک هم انجام شده و به راحتی توسط هر شخصی با ارائه کد ملی از منزل خریداری می‌شود و علاوه بر سهولت در امر خرید برای تماشاگران مشکلات بازار سیاه هم به این صورت از بین می‌رود. صندلی‌ها شماره گذاری شده و افراد یک یا دو ساعت قبل از مسابقه بدون دغدغه به استادیوم می‌آیند و سر جای خود می‌نشینند.

کریمی در پایان تاکید کرد: بلیت فروشی فقط و فقط بر مبنای کارت ملی و شماره ملی است و از تماشاگران خواهش می‌کنیم رعایت کنند و سر جای خود بنشینند. هیچ کس با کارت ملی شخص دیگری نمی‌تواند وارد ورزشگاه شود. بلیت کاغذی وجود ندارد و فقط با کارت ملی امکان عبور از گیت برای افراد وجود دارد. در واقع کارت ملی حکم بلیت را هم برای تماشاگران دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کارت ملی استادیوم صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند

با وجود اینکه از هفته آینده پذیرش زائران حج آغاز می‌شود، تاکنون سعودی‌ها فقط برای حدود ۵ درصد حجاج کارت هوشمند نسک صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، توفیق الربیعه وزیر حج عربستان اعلام کرده که «امسال تردد زائران حج در شهرهای زیارتی با کارت هوشمند نسک امکان‌پذیر است.» و بر این اساس عربستان از امروز محدودیت‌ها برای تردد زائران به مکه مکرمه را اعمال کرد.

نیروهای امنیتی در ورودی‌های مکه مستقر شده‌اند وامیر منطقه مکه خالد فیصل می‌گوید که «زائران بدون کارت هوشمند نسک نمی‌توانند وارد مکه شوند.» این در حالی است که یک هفته تا آغاز اعزام زائران حج باقی مانده و تاکنون عربستان فقط برای ۱۲۰ هزار نفر از از زائران اندونزیایی با ۲۴۱ هزار سهمیه، کارت نسک صادر کرده است؛ یعنی کمتر از ۵ درصد کل حجاج (۲.۵ میلیون نفر)!‌

اعزام نخستین گروه زائران خارجی حج از ۱۱ مارس (۲ ذی القعده - ۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود، با این وجود، نیروهای امنیتی یک هفته زودتر نسبت به سال‌های گذشته از ورود افراد بدون مجوز به مکه ممانعت می‌کنند و وزارت حج عربستان هم اعلام کرده که ورود غیرقانونی به مکه جریمه دارد.

نیروهای امنیتی در ورودی مکه در صورت داشتن کارت نسک به زائران اجازه ورود می‌دهند؛ بیجاوی معاون وزیر حج عربستان می‌گوید که «این کارت اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات شخصی زائر را در قالب یک نرم‌افزار ارائه می‌دهد.» در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها، دیجیتالی کردن خدمات حج برای کاهش تصدی‌گری دولت‌ها مطرح شده است.

منبع: فارس

کد خبر 750801

دیگر خبرها

  • نیمی از بلیت‌های دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن فروش نرفت!
  • نصف بلیت‌های بازی استقلال فروش نرفته است
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • بلیت نساجی - پرسپولیس نایاب شد
  • در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • حواشی فوتبال جنجالی بهانه دست کیهان داد: دیدید ورود زنان غلط بود؟
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟
  • کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها غلط بود؟