Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غدیر برکه‌ای است که تشنگی مسلمانان سرگردان در صحرای پس از پیامبر را سیراب می‌کند؛ اینجاست که عده‌ای در سراب این صحرا به دنبال مسیر انحرافی رفتند و از اصل راه پیامبر خود دور افتاده و تا به امروز از شدت آوارگی و پریشان دلی رنج می‌برند اما عده‌ای دیگر که در کنار همین برکه با آخرین فرستاده‌ خداوند، پیمان و عهدی راسخ بستند که تا انتها با علی (ع) و قرآن بمانند و در طول مسیر از وجود ایشان به‌عنوان راهبری امین، امامی معصوم و امیری بی‌نظیر بهره گیرند تا راه را گم نکنند و به سر منزل مقصود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غدیر تنها یک روز نیست، غدیر کلید تاریخ اسلام است. شیعه‌ی قرن بیستم، تنها موظف به حفظ اعتقادات و عمل به آن‌ها نیست چراکه موظف به اعلان و ابلاغ جهانی این واقعه نیز هست.

مرکز گردشگری اسلامی ناصریه تحت اشراف معاونت تبلیغ حوزه علمیه اصفهان سالیان متمادی است که در دهه امامت و ولایت اقدام به برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوعی جهت معرفی گردشگران داخلی و خارجی می‌نماید.

مدیر مدرسه تبلیغ بین‌الملل ناصریه در این ارتباط در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رسالت مدرسه ناصریه در عرصه گردشگری مذهبی و همچنین ضرورت معرفی و بزرگداشت روز عید غدیر، پس از برگزاری جلسات هم‌اندیشی با صاحب‌نظران عرصه تبلیغ بین‌الملل و دریافت نظرات و پیشنهادهای فعالین فرهنگی، تصمیم گرفته شد که مجموعه ناصریه با همکاری گروه‌های فرهنگی آتش به اختیار  و با ایجاد هماهنگی برای جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی و مالی، در دهه امامت و ولایت به برپایی برنامه‌های متنوع و اثربخش برای تبیین این رویداد عظیم تاریخی و مهم اقدام نماید.

حجت الاسلام محسن اخوان با بیان اینکه اهم برنامه‌های اجرا برپایی جلسات گفتگو محور با توریست‌ها به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی و عربی است، ابراز داشت: در ایام منتهی به عید ولایت امیرالمؤمنین (ع) ، بیش از ۶۵ جلسه گفتگوی چهره به چهره توسط روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی با موضوعات مختلف دینی مرتبت با واقعه ی تاریخی غدیر از جمله: تفاوت شیعه و سنی، روش رسانه ای بیان جانشینی حضرت امیر المومنین، تفاوت ولایت و خلافت، ویژگی های مکتب سیاسی تشیع و غیره برگزار شد که قریب به یک هزار توریست‌ از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، چین، ژاپن و کشورهای عربی در این برنامه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه توزیع بروشورهای اطلاع رسانی همواره در کنار گفتگوهای چهره به چهره و حضوری با مخاطبین، به ویژه در عرصه بین‌الملل، جای خالی ارائه محتوای مکتوب احساس می‌شود، ابراز داشت: کمبود محتوایی که شاید به خاطر گرایش بیش از پیش افراد به فضای مجازی و دیجیتال دیگر از جایگاه قبلی و اصلی خود برخوردار نبوده و محتواهای ارایه شده نیز عمدتاً محصور در بروشورهای تبلیغاتی می‌شود.

مدیر مدرسه تبلیغ بین‌الملل ناصریه تاکید کرد: با توجه به این مطلب تولید، طراحی مناسب و توزیع این محتوا در کنار برنامه ی گفتگوی بی واسطه با روحانیون در اولویت های برنامه ای واحد تحقیق و پژوهش این مرکز قرار گرفته است.

وی بیان داشت: تاکنون با ارایه و توزیع بیش از دهها عنوان بروشور و تراکت در موضوعات مختلف و مناسبت‌های گوناگون از جمله عید غدیر، میلاد حضرت مسیح (ع)، معرفی و شبهات بیان شده در موردحجاب، اربعین، مراسم اعتکاف، ایام محرم، ماه رمضان، حقوق بشر در اسلام، مسلمانان بزرگترین قربانی تروریسم، حقیقت داعش و گروه‌های افراطی و ... توانسته‌ایم تا حدودی نیاز مخاطبین را نسبت به سؤالات ذهنی‌شان در کنار برنامه گفتگو محور، پاسخگو باشیم.

اخوان با اشاره به اینکه اطعام روز غدیر نذری دادن و اطعام به‌عنوان یکی از سنت‌های مورد تأکید اسلام است، گفت: جالب اینکه روش پیامبر در یوم الانذار برای اعلام دعوت عمومی خود که در آنجا نیز باز حضرت علی علیه‌السلام با آن سن کم خود از حضرت رسول اعلام حمایت همه جانبه نمودند و همچنین در روایات وارده در مورد نحوه بزرگداشت عید غدیر که از ائمه معصوم وارد شده است، بر اطعام و نذری در روز عید غدیر سفارش و تأکید زیادی نموده‌ان  چراکه این روش راهی برای به دست آوردن دوستان و برادران بیشتر و عاملی برای استحکام پیوندهای اجتماعی است.

وی تاکید کرد: اطعام موجب تقویت صفت کرامت در بانیان و عاملان این عمل پسندیده نیز می‌شود. در فرهنگ و آیین ایرانیان نیز مهمان‌نوازی از اصول اولیه رفتاری در برخورد با دیگران و در مناسبت‌های مختلف محسوب می‌شود. به همین جهت با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط جمعی از خیرین و بانیان اطعام روز عید غدیر، توریست‌هایی که در این روز از مسجد امام بازدید می‌نمودند و همچنین سایر گردشگران خارجی حاضر در میدان تاریخی نقش‌جهان، از این اطعام و نذر همگانی استفاده کردند.

مدیر مدرسه تبلیغ بین‌الملل ناصریه با اشاره به اینکخ گردشگران خارجی  پس از گفتگو با مبلغین زبان‌دان در این مورد به افزایش سطح آگاهی و شناخت این واقعه مهم و متفاوت در بین مسلمانان دست‌یافته و جسم و جان خور را نیز متبرک به غذای نذری مورد سفارش در این روز نمودند، گفت: اجرای این برنامه باعث ثبت خاطره‌ای به‌یادماندنی از این اقدام شد، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی اغلب گردشگران خارجی درک واضحی از نذری و ایستگاه صلواتی ندارند و یا برپایی این برنامه‌ها را محدود به مخاطبین خاصی می‌دانند.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه گرمای تابستان امسال و تفاوت جسمی گردشگران اروپایی و آسیایی نیاز شدیدی به رفع عطش برای آن‌ها احساس می‌شد که با توجه به این نیاز، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در ایام دهه امامت و ولایت، در بین گردشگران خارجی به عمل آمد. این برنامه نیز علاوه بر معرفی فرهنگ، سبک زندگی، نوشیدنی‌های حلال ایرانی به ارتباط مناسب و مؤثرتری با توریست‌ها منجر شد.

اخوان گفت: گردشگرانی که با شربت سنتی خنک مواجه می‌شدند در واکنش‌های بعدی خود، علت این پذیرایی را می‌پرسیدند؛ که خود سر آغازی برای برقراری گفتگو و بیان سؤالات خود در مورد روز غدیر از روحانیون مستقر در مجموعه می‌شد.

وی با بیان اینکه اهدای گل همواره نمادی برای بیان صلح و دعوت به آرامش و همچنین اظهار محبت و دوستی بوده است؛، بیان دشت: پس از بررسی‌های صورت گرفته در کارگروه تبلیغی مدرسه ناصریه، گروه فرهنگی ملکا (متشکل از فعالین آتش به اختیار و از نخبگان فرهنگی جوان) با همکاری این مدرسه به اجرای برنامه اهداء صدها شاخه گل در کنار هدایای فرهنگی دیگر جهت بزرگداشت این واقعه عظیم و تاریخ‌ساز در اماکن پر تردد شهر اصفهان از جمله میدان نقش‌جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی‌قاپو، مسجد جامع عباسی، گذر چهارباغ اصفهان، باغ‌موزه چهل‌ستون و برخی دیگر از اماکنی که عمدتاً مسافرین و گردشگران خارجی در آن مکان‌ها حضور بیشتری داشتند اقدام شد.

مدیر مدرسه تبلیغ بین‌الملل ناصریه ابراز داشت: لازم به توضیح است گروه ملکا در طی مدت چندین سال اجرای برنامه فرهنگی خود در اصفهان توانسته تا از جایگاه محوری و مناسبی برای بزرگداشت روز دختر و میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و روز غدیر برخوردار گردد.

وی با بیان اینکه غرفه خطاطی یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت که مورد استقبال بسیار زیاد گردشگران خارجی قرار گرفت، تاکید کرد: حضور و استفاده در غرفه خطاطی این مجموعه تبلیغی و گردشگری بود که طلاب متبحر و هنرمند علاوه بر خطاطی نام زیبای امیرالمؤمنین علیه‌السلام و صفات و اذکار مرتبط با ایشان، نام توریست‌ها را با خطوط اصیل ایرانی به نگارش در می‌آورد و جهت یادگاری به آن‌ها اهدا می‌شد.

اخوان تاکید کرد: گردشگران خارجی به صورت زنده و واضح مبهوت هنر خوشنویسی ایرانی می‌شدند و در طی مدت استفاده از ای برنامه سؤالات خود را در مورد کتیبه‌های مسجد امام از خطاطان و هنرمندان این غرفه می‌پرسیدند که با ترجمه تنها یکی از کتیبه‌های گنبد خانه اصلی مسجد امام به عمق در هم آمیختگی هنر و مبانی اعتقادی اسلامی پی می‌بردند.

وی با اشاره به  وجود کتیبه‌هایی در مسجد امام اصفهان درباره جایگاه ولایت تصریح کرد:  لازم است کتیبه‌های مسجد امام اصفهان که مشتمل بر روایات متعدد اثبات ولایت و جایگاه حضرت علی (ع) است، به زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی، فرانسوی ترجمه و با طراحی مناسبی در اختیار گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. 

کد خبر 4698427

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر خم غدیر خم گردشگران خارجی بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان هفته دولت یاسوج روز خبرنگار سانحه تصادف اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود

امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای کنگره یادواره شهدای استان اصفهان گفت: کاری که در عملیات وعده صادق انجام شد بار دیگر این ادعا را ثابت کرد که مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در مواضع خود صادق هستند و دشمن نیز این پیام را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای برگزارکننده کنگره یادواره شهدای استان و شهرستان اصفهان ضمن تبریک پیروزهای دلیرمردانه جبهه مقاومت و نیروهای مسلح کشور در عملیات غرورآفرین عملیات وعده صادق به ذکر نکاتی پیرامون بهتر برگزار نمودن کنگره شهدای اصفهان پرداخت و اظهار کرد: تبدیل وصیت‌نامه شهدا به کتاب، یکی از اموری است که می‌توان انجام داد و به ویژه برای برگزاری این کنگره از کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این زمینه بهره گرفته شود.

وی افزود: قدردانی از شهدا و خانواده‌های معظم شهدا وظیفه همه ما است و به خصوص باید این قدردانی نسبت به جانبازان نیز وجود داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان دشواری‌ها و سختی‌های زندگی جانبازان و لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها و هم چنین بهبود شرایط مراکز درمانی و مراقبت ویژه از جانبازان گفت: هر چه داریم از وجود شهدا و جانبازان است و دشمن نیز به همین دلیل سال‌های سال است از جنگ با کشور ما بیم دارد.

وی افزود: کاری که در عملیات وعده صادق انجام شد بار دیگر این ادعا را ثابت کرد که مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در مواضع خود صادق هستند و دشمن نیز این پیام را دریافت کرد.

عضو خبرگان رهبری مقاومت بی نظیر مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق را سبب تسریع گسترش اسلام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: گاهی خداوند با دشمنان خود، دین خود را پیش می‌برد و لذا کودکانی که اسرائیل کشت هر یک بمبی علیه اسرائیل هستند و هر کشوری بخواهد با این رژیم از این پس رابطه داشته باشد ننگی برای آنها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شهید و خون شهید اثر دارد و شهید دادن سربلندی است و همه همت اسرائیل نیز این بود که قدرت خود را نشان دهد و قصد داشتند با این قدرت، کشورهای اسلامی را بترسانند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تعبیر حضرت امام (ره) درباره اسرائیل به عنوان غده سرطانی در منطقه این تعبیر را یک الهام الهی دانست و تصریح کرد: تحلیلگران تعابیر متعددی درباره حمله سپاه پاسداران به کار بردند و اظهار ناباوری می‌کردند و لذا مقاومت مردم مظلوم غزه و هم چنین عملیات وعده صادق معجزه خداوند بوده و ابهت آمریکا و اسرائیل را از بین برد.

وی شکست اسرائیل را جبران ناپذیر بیان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «حکم جهاد بر شما مقرّر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار و مکروه است، لکن چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده، و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شرّ و فساد شما در آن است، و خدا (به مصالح امور) داناست و شما نادانید».

۱۰ کنگره به صورت بخشی در هر منطقه اصفهان برگزار می‌شود

سرهنگ پاسدار محمد نصر اصفهانی، فرمانده ناحیه امام صادق (ع) و دبیر کنگره شهدای شهرستان اصفهان در ابتدای این دیدار گزارشی از روند اجرایی کنگره شهدای اصفهان ارائه کرده و اظهار کرد: پس از حدود ۲۷ سال بار دیگر کنگره شهدای استان و کنگره شهدای شهرستان اصفهان فعالیت خود را شروع کرده است و بر همین اساس مدلی ارائه شده که ۱۰ کنگره به صورت بخشی در هر منطقه برگزار شود و در نهایت یک کنگره استانی در انتها برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره شهدای شهرستان اصفهان در ادامه افزود: در مجموعه استان، مسئول برگزاری کنگره شهدا، استانداری بوده و دبیر اجرایی آن نیز سپاه استان است و کمیته‌هایی نیز بر همین مبنا تشکیل شده است.

سرهنگ نصر اصفهانی ۶۰ درصد شهدای استان را متعلق به شهرستان اصفهان اعلام کرد و گفت: یک اجلاسیه مرکزی در استان تشکیل خواهد شد و هر شهرستانی که بالای هزار شهید داشته باشد می‌تواند به طور مستقل کنگره برگزار کند.

کد خبر 747507

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)