Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:02:45 GMT

واکنش کره شمالی به آزمایش موشک کروز آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۸۴۵۶

واکنش کره شمالی به آزمایش موشک کروز آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی نسبت به اقدام اخیر آمریکا در آزمایش یک فروند موشک کروز و تصمیم واشنگتن برای استقرار جنگنده‌های اف ۳۵ در منطقه واکنش نشان داده است. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی امروز پنجشنبه گفت: آزمایش اخیر موشک کروز میان برد آمریکا و تصمیم واشنگتن برای استقرار جنگنده های اف 35 و سایر تجهیزات نظامی در اطراف شبه جزیره کره، اقدامات خطرناکی است که موجب وقوع یک جنگ سرد جدید در منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ژاپن: کره شمالی قادر به کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای است

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور نوشت: پیونگ یانگ همچنان در موضع خود برای حل و فصل همه مسائل از طریق گفتگو و مذاکره تغییری ایجاد نکرده است ولی مذاکره به همراه تهدیدات نظامی، هیچ ارزشی برای ما نخواهد داشت.

وی افزود: اقدامات غیرعادی و خطرناک نظامی همچنان ادامه دارد، این اقدامات می تواند موجب وقوع یک جنگ سرد جدید در شبه جزیره کره و منطقه شود.

در حالی که دومین نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه فوریه در هانوی با شکست روبرو شد، مذاکرات در سطح کارگروه بین ایالات متحده و کره شمالی هنوز از سرگرفته نشده است.

ترامپ و کیم در ماه ژوئن نیز در یک منطقه مرزی بین دو کره دیدار کردند. استفان بایگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از روز سه شنبه تاکنون در سئول به سر می برد تا درباره خلع سلاح کره شمالی رایزنی کند. بایگن پیش از سفر به سئول، به توکیو نیز سفر کرده است.

اقدام آمریکا در شلیک موشک کروز با واکنش منفی روسیه و چین نیز روبرو شده است. این نخستین آزمایش موشک کروز آمریکا پس از خروج رسمی این کشور از پیمان نیروهای هسته ای میان برد به شمار می رود.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "کره شمالی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار کره شمالی اخبار آمریکا اخبار کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی#فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899868

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد