Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوربخش حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پرداخت خسارت به کشاورزان و دامداران سیل زده استان گفت: خسارت وارده به بخش های مختلف حوزه کشاورزی و دامداری استان حدود ۴۸۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مصوبات هیات دولت برای پرداخت خسارت به این دسته از سیل زدگان افزود: به این منظور حدود ۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از تصویب حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با ضمانت زنجیره ای برای جبران بخشی از خسارت مذکور خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از ارزیابی و رصد بیش از ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان دریافت خسارت سیل تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت حدود هشت میلیارد تومان خسارت در قالب تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

حاتمی تصریح کرد: کار تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض تعیین شده نیز انجام شده است و به زودی و با تکمیل سامانه پرداخت، خسارت هر دو بخش تسهیلات و بلاعوض آغاز خواهد شد و سعی می کنیم در مدت زمان کوتاهی این پرداخت ها صورت گیرد.

سیل فروردین امسال یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومانی خسارت به استان کرمانشاه وارد کرد که ابنیه و راه های استان با ۴۶۰، کشاورزی با ۳۸۶ و موسسات وابسته به وزارت نیرو با ۳۸۹ میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سیل دیدند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل کشاورزی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام با بیان اینکه عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک‌کش بود، گفت: وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: اگر بخواهیم جهش تولید تحقق پیدا کند لازم است که نگاه و رفتار متفاوتی نسبت به کار و کارگر از جمله رعایت حق، حقوق، کرامت و منزلت کارگر، کارفرما و پیمانکار داشته باشیم، اگر بخواهیم چرخه تولید رونق پیدا کند باید زمینه‌ای فراهم شود که هم کارگر باانگیزه کار کند و هم پیمانکار و تولیدکننده با انگیزه کار کند.

وی گفت: مسئولان توجه ویژه ای به نیروهای شرکتی داشته باشند، پیمانکاران باید رعایت حق و حقوق کارگران را داشته باشند و حقوق و مزایای آنان را به گونه ای پرداخت کنند که در حق کارگران اجحافی صورت نگیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات کشاورزان در فصل برداشت اختصاص سوخت و گازوئیل است، ابراز کرد: شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان باید تغییر کند و راهکار جدیدی که نه سوءاستفاده کننده‌ها بتوانند سوخت را قاچاق کنند و نه کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند از میزان مناسب سوخت، محروم شوند، برای این موضوع اندیشیده شود.

کریمی‌تبار تصریح کرد: مطالبه دیگر این عزیزان این است که بهای محصول کشاورزی آن‌ها به‌موقع پرداخت شود و نکته بعدی هم بیمه محصولات کشاورزی است، شرکت‌های بیمه، اعلام کنند که چه نوع بیمه‌ای چه میزان خسارت پرداخت می‌کند، صرف این‌که محصول بیمه شود کافی نیست و آگاهی لازم به کشاورزان در این زمینه ارائه شود.

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند و دچار خسارت شده‌اند، انتظار می‌رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت‌های آنان جبران شود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان فرماندهی قدرتمند، شجاع، هوشمند و صادق‌الوعد در عرصه معادلات نظامی و سیاسی دنیا شناخته شده است و اکنون به برکت این عملیات، جهان را در ۲ قطب ظالم و حامی مظلوم می‌بینیم و خدا را شکر که حمایت‌کنندگان از مظلوم به‌مراتب بیشتر از حامیان رژیم اشغالگر قدس هستند.

کریمی‌تبار تأکید کرد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دانشجویان و اساتید دانشگاه به طرف‌داری از مردم مظلوم غزه فریاد می‌زنند، پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی‌آورند و مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند اما دست از حمایت برنمی‌دارند، پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان، این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

وی ادامه داد: امروز فناوری جمهوری اسلامی در دنیا، در عرصه اقتصاد و در عرصه نظامی تاثیرگذار است، دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد، منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند، اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه‌ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند و خدا را بر این عزت و اقتدار سپاسگزاریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند