Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:05:23 GMT

جنوب کرمان رتبه نخست کشور در تولید حنا

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۶۴۳

جنوب کرمان رتبه نخست کشور در تولید حنا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان منصور شریف مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مرحله دوم برداشت گیاه دارویی حنا از سطح زیر کشت ۴ هزار و ۶۷۲ هکتار از مزارع جنوب کرمان از اواخر تیرماه آغاز شده است.

او افزود: برداشت حنا در طول سال در طی سه مرحله اردیبهشت، تیر و مهرماه هر سال انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف بیان داشت: پیش بینی می‌شود در طی سه مرحله برداشت مجموعاً میزان ۲۸ هزار و ۳۲ تن برگ سبز گیاه دارویی حنا برداشت و به کارگاه‌های حناسابی داخل و خارج از استان ارسال شود.

او بابیان اینکه برداشت به صورت سنتی و یا با ماشین آلات کشاورزی انجام می‌شود گفت: حنا تولید شده در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شریف تصریح کرد: جنوب کرمان علی الخصوص رودبار جنوب و قلعه‌گنج یکی از قطب‌های برتر تولید گیاه دارویی حنا در کل کشور محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مشکلات اصلی حنا کاران را کمبود بذر اصلاح شده و عدم کارخانه‌های فرآوری در منطقه عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل در سال آینده با همکاری بخش خصوصی، کارخانه حناسابی و فرآوری حنا در شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج راه اندازی که ارزش افزوده محصول و اشتغال جوانان را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/ح

حنای جنوب کرمان رتبه اول کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حنا برداشت محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن