Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل گفت: به مناسبت هفته دولت بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل رایگان است که از علاقه‌مندان انتظار داریم برای بازدید از موزه حضور به عمل آورند.

او با اشاره به این که ۲ تا ۷ شهریور ماه بازدید برای تمام بازدیدکنندگان رایگان است بیان کرد: بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۴ برای بازدید رایگان به موزه تاریخ طبیعی استان مراجعه کنند که در این موزه ۱۸ گونه پستاندار، ۸۵ گونه پرنده و ۱۲ گونه خزنده و دوزیست به صورت تاکسیدرمی شده نگه‌داری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: موزه‌های تاریخ طبیعی در حقیقت همان موزه‌های علوم طبیعی هستند که قابلیت تغییر طرز تفکر مردم در خصوص طبیعت را دارند و در عین حال بخش‌های علمی موزه‌های تاریخ طبیعی دارای مجموعه وسیعی از جانوران، گیاهان، فسیل‌ها، سنگ‌ها و کانی‌ها هستند که می‌توانند مواد و اطلاعات لازم را در اختیار زیست‌شناسان و دانشجویان علوم طبیعی و سایر بازدیدکنندگان قرار دهند.

خداپرست تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه موزه‌های تاریخ طبیعی، مطالعه و بررسی میراث طبیعی اعم از منابع جاندار و بی‌جان و انتقال این دانش به بازدیدکنندگان و افزایش دانش زیست محیطی مردم است که این موضوع مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد و ارتقای سطح علمی مردم مهم‌ترین اولویت ماست.

او اظهار کرد: هدف ما این است که در تبیین برنامه‌های حفاظت محیط زیست استان ورود پیدا کرده و در این زمینه اهمیت به این موارد اولویت اساسی است.

انتهای پیام/ح

بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد