Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ کوروش مهرابی روز پنجشنبه در بازدید جمعی از باغداران استان از باغات مدرن ورمنجه، افزود: تا پایان سال زراعی در مهر ماه برای برگزاری ۱۳ برنامه دیگر روز مزرعه با حضور بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان استان کرمانشاه برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان سال زراعی امسال برنامه های روز مزرعه برای مزارع چغندر قند پاییزه، نخود دیم، زعفران، معرفی گوسفند نژاد سنجابی، پرورش زنبور عسل، گاوداری مدرن، مزارع پرورش ماهی سردابی و گرمابی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در سطح استان برگزار شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اضافه کرد: در سال زارعی گذشته تنها ۱۳ برنامه روز مزرعه برای کشاورزان استان برگزار شده بود.

مهرابی با اشاره به اهمیت برگزاری ویژه برنامه های روز مزرعه در راستای آشنا کردن کشاورزان با شیوه های نوین کشاورزی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نوع برنامه ها بتواند در سمت و سو گرفتن کشاورزی استان به سوی کشاورزی مدرن اثرگذار باشد.

مهرابی در ادامه اشاره ای هم به در دست توسعه بودن باغات در استان کرمانشاه داشت و افزود: در تلاشیم تا باغداران را با باغداری مدرن آشنا کرده و از این طریق شاهد افزایش سطح باغات استان باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان کرمانشاه در حوزه توسعه باغات، ادامه داد: با توسعه باغات مدرن شاهد تحول در میزان تولیدات باغی استان خواهیم بود.

در این ویژه برنامه روز مزرعه جمعی از باغداران شهرستان های قصرشیرین، پاوه ، ثلاث باباجانی، صحنه، هرسین و کرمانشاه از باغات مدرن ورمنجه بازدید کردند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بخش کشاورزی پرورش ماهی زعفران قند محصولات کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند

استاندار گیلان گفت: دیگر نمی‌گذاریم اتفاقات سال گذشته در حوزه برنج تکرار شد و با تمهیدات صورت گرفته امسال کشاورزان با قیمت مناسبی محصول خود را به فروش خواهند رساند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی در آیین رهاسازی آب سد سفیدرود استان گیلان که حدود 172هزار هکتار از 238هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می‌دهد‌ با بیان اینکه دولت با همه توان در کنار شالیکاران است، اظهار داشت: دیگر نمی‌گذاریم اتفاقات سال گذشته در حوزه برنج تکرار شد و با تمهیدات صورت گرفته امسال کشاورزان با قیمت مناسبی محصول خود را به فروش خواهند رساند و این قول را می‌دهم که دولت سیزدهم در کنار شالیکاران است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 702 میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است، افزود: ‌در سال گذشته میزان آب ذخیره‌ شده در پشت سد سفیدرود 720 میلیون متر مکعب بود ولی خوشبختانه لطف پروردگار شامل حال کشاورزان شد و بارش های خوبی را داشتیم.

وی با اشاره به رهاسازی آب سد سفیدرود به منظور آبرسانی به اراضی شالیزاری آبخور این سد تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امسال تمامی تمهیدات اتخاذ شده و اکنون همه نهرها، کانال‌های آبیاری و سر دهنه‌ها آماده آبرسانی به شالیزارهای کشاورزی هستند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رعایت تقویم زراعی‌ توسط شالیکاران افزود: در 2 سال گذشته قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در گیلان تشکیل و هماهنگی خوبی میان جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای در راستای اجرای درست تقویم زراعی‌ و نوبت‌بندی آب وجود داشت از این رو از همه کشاورزان درخواست دارم به مدیران متولی اعتماد کنند.

وی با قدردانی از زحمات کشاورزان و دست‌اندرکارانی که در عرصه تولید فعالیت می کنند، تصریح کرد: از کشاورزان حمایت می‌کنیم و بر همین اساس قیمت ها امسال خیلی بهتر از پارسال خواهد بود و مشکلاتی که در سال گذشته داشتند، برطرف شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: امسال با همدلی و همکاری برای تولید بیشتر محصول اهتمام داریم و امید است سال زراعی پر خیر و برکتی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس