Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رویوران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحولات یمن اظهار کرد: نگاهی وجود دارد که بین عربستان و امارات متحده عربی اختلاف پیش آمده و اساسا یک جنگ نیابتی هم بین آنها در عدن اتفاق افتاده است اما من این نگاه را خیلی نمی‌پذیرم. نگاه دیگری وجود دارد که تحولات جنوب یمن بر می‌گردد به یک تبانی بین امارات و عربستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی چون سلطه کلی بر یمن بعد از پنج سال امکان‌پذیر نیست، یمن را تجزیه کنند.

وی ادامه داد: این‌که یک مرتبه نیروهای جدایی‌طلب بر عدن تسلط پیدا می‌کنند حاکی از آن است که این روند برنامه‌ریزی شده است. سقوط عدن نشان می‌دهد عربستان حالا که نمی‌تواند بر یمن تسلط یابد سعی دارد جدایی‌طلبان را بر جنوب سلطه دهد و عملا انصارالله را در جبهه جنوب درگیر کند تا جبهه و مرز خود را از درگیری نجات دهد از این رو معتقدم الان بحث تقسیم یمن به عنوان یک پروژه در دستور کار قرار گرفته و این بسیار خطرناک است.

رویوران تصریح کرد: اکنون انصارالله پیروزی‌های جدید و سریع را کسب می‌کند اما یک تلاشی برای تقسیم و تجزیه یمن در حال انجام است. اما نکته این است که آیا نیروی جدایی‌طلب می‌تواند بر جنوب مسلط شود؟بعید می‌دانم. چون این نیروی جدایی‌طلب در سال‌های گذشته کارهای زیادی علیه مردم انجام داد و تظاهرات مردمی علیه آنها به شدت جریان داشت و این نشان می‌دهد آنها پایگاه اجتماعی ندارند که بخواهند برنامه جدایی‌ و تقسیم را پیش ببرند.

این کارشناس مسایل خاورمیانه و منطقه درباره نقش و نفوذ کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپایی اظهار کرد: نقش قدرت‌های بیرونی زمانی می‌تواند مهم باشد که پایگاه داخلی داشته باشند که من چنین چیزی را بین قدرت‌های بزرگ نمی‌بینم . جامعه یمن متحد است و اکثریت مردم دنبال ادامه وحدت اما در ساختار جدید هستند و این قابل تحقق است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورعلی گنجیساز جدایی کوک کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدقولی‌های باشگاه پرسپولیس در پرداخت مبلغ قراردادهای فصل جاری بازیکنان این تیم باعث اعتراض تعدادی از آنها در میکسدزون بازی‌ها شد تا رضا درویش برای حفظ آرامش این تیم مجبور به حضور در تمرینات شود.

بنابر روایت مهر، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نه تنها برای پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از قرارداد هر یک از اعضای تیم با مشکل جدی کسر بودجه مواجه است بلکه حالا با معضل تمدید قرارداد نزدیک به ۱۰ بازیکن این تیم در پایان فصل روبروست.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل، دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.

حال مرتضی پورعلی‌گنجی از بدقولی‌های رضا درویش دلخور شده است و به نزدیکان خود اعلام کرده اگر این شرایط ادامه‌دار باشد در پایان فصل از پرسپولیس جدا می‌شود.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899283

دیگر خبرها

  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد
  • پورعلی گنجی ساز جدایی کوک کرد
  • پورعلی گنجیساز جدایی کوک کرد
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • جدایی دستیار پیشین گل‌محمدی از تیم‌ملی/ تمرین تراکتور زیر نظر مطهری
  • منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!