Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای انتقالی جنوبی یمن از توقف درگیری‌ها میان نیروهای این شورا، که برخوردار از حمایت ابوظبی است- و شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی یمن در استان نفت‎خیز شبوه خبر داد. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوبی اعلام کرد با توجه به آتش‌بسِ درخواستی ائتلاف عربی، درگیری‌ها در استان نفت‌خیز شبوه در جنوب شرقی یمن متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن‌بریک در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: در راستای احترام به ائتلاف تحت رهبری سعودی و پایبندی تام به آتش‌بس و بررسی راه‌حل‌ها با ائتلاف، نیروهای «النخبه الشبوانیه»- وابسته به شورای انتقالی جنوب- درگیری‌ها را متوقف کردند.

یمن|درگیری بین نیروهای دولت فراری و شبه نظامیان در جنوب

بن‌بریک در عین حال افزود: در صورت تجاوز نیروهای گروه تروریستی «الاصلاح»- مورد حمایت دولت مستعفی یمن و ریاض-، نیروهای شورای انتقالی دست‌بسته نخواهند نشست.

وی همچنین از ائتلاف سعودی خواست کمیته حقیقت‌یاب جهت بررسی مسئولان وخیم شدن اوضاع در شبوه ارسال کند.

این در حالی‌ست که شهر عتق، مرکز استان شبوه، شب گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای وفادار به دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و نیروهای «شورای انتقالی جنوب» بود که در نتیجه آن، شماری کشته و یا زخمی شدند.

درگیری‌ها در استان شبوه زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان «شورای انتقالی جنوب» از شبه‌نظامیان وفادار به منصور هادی خواستند تا به صورت مسالمت مواضع خود در استان شبوه تخلیه کنند، اما این نیروها از پذیرش این درخواست خودداری کردند.

نیروهای طرفدار دولت مستعفی و جدایی‌طلبان جنوب چند هفته پیش در عدن درگیر شدند و نیروهای شورای انتقالی جنوب توانستند ساختمان‌ها و پایگاه نظامی دولت یمن در عدن را تصرف کردند. جدایی‌طلبان جنوب همچنین دو روز پیش توانستند مرکز استان ابین را تصرف کنند.

جدایی‌طلبان جنوب هشدار داده‌اند تا زمانی‌که شبه‌نظامیان حزب اخوانی الاصلاح از قدرت در جنوب عقب‌نشینی نکنند، کنترل عدن را واگذار نخواهد کرد.

از سوی دیگر، همزمان با درگیری‌ها میان نیروهای برخودار از حمایت امارات از یک‌سو و نیروهای مورد حمایت سعودی در جنوب یمن، هیئتی از اعضای «شورای انتقالی جنوب» یمن برای مذاکره با مقام‌های عربستان سعودی و همچنین مقامات دولت منصور هادی، سه‌شنبه وارد جده شد.

هیئت مذکور، روز گذشته با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی و سفیر سابق ریاض در واشنگتن در شهر جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

درگیری‌های داخلی در جنگ یمن در واقع اختلاف بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برجسته کرده است. ابوظبی در ماه ژوئن اعلام کرد حضور نظامی در یمن را کاهش خواهد داد ولی هنوز از حدود 90 هزار شبه‌نظامی جنوبی که آنها را آموزش داده و مسلح کرده است حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت، شورای امنیت سازمان ملل باید به جلوگیری از وقوع یک درگیری در بوسنی و هرزگوین، جایی که اوضاع به سرعت رو به وخامت می‌رود، کمک کند.

به گزارش ایسنا، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: «دلیل درخواست فدراسیون روسیه برای نشست شورای امنیت سازمان ملل، وخامت شدید اوضاع در بوسنی و هرزگوین است. وضعیت شکننده در آن کشور در آینده نزدیک تشدید خواهد شد.»

به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات روسی در ادامه افزود: «ما اغلب می‌شنویم که شورای امنیت باید از درگیری جلوگیری کند. بسیاری از کشورها این موضوع را در راس دستور کار خود اعلام می‌کنند و دبیرکل سازمان ملل اغلب در مورد آن صحبت می‌کند. وضعیت بوسنی و هرزگوین، از نظر ما دقیقا موردی است که شورای امنیت می‌تواند نقش خود را در زمینه پیشگیری از آن نشان دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «شورای امنیت سازمان ملل باید به این وضعیت واکنش نشان دهد.»

نبنزیا ادامه داد، اعضای شورای امنیت نامه‌ای را از سوی یکی از سیاستمداران صرب بوسنی دریافت کرده تا نشست فوری شورای امنیت برگزار شود.

در این نامه آمده است: « تحولات مهمی در کشور در حال وقوع است که می‌تواند عملکرد و ثبات بوسنی و هرزگوین را تضعیف کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • افشاگری از درگیری جنجالی صلاح و کلوپ؛ دلت می‌خواد برگردی روی نیمکت؟
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ