Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: از نعمت ولایت باید بهره گرفت؛ امامت و ولایت بزرگترین نعمت بوده و بهره آن برای ما در هماهنگ و مرتبط بودن با ولی خداست. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی ـ. سیاسی جمعه این هفته تهران اظهار داشت: دین مجموعه‌ای از اعتقادات اخلاق اعمال است که وقتی گفته می‌شود «أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» یعنی دین را کامل کردم، در جایی گفته می‌شود که بعضی از آن هم اگر باشد اثر خود را دارد، اما اثر تمام اجزای دین را ندارد؛ مثلاً کسی که نماز می‌گزارد یک جزء دین را عمل می‌کند، اما اگر خمس نمی‌دهد جزء دیگر را عمل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مسئله ولایت و امامت نعمت و تمام آثار خود را دارد که باید هم باشد، هر دو این‌ها یک حقیقت است. نبوت و ولایت و امامت یک حقیقت است.

امامی کاشانی در ادامه عنوان کرد: مسئله ولایت و امامت و نبوت در عالم بالا یک حقیقت است و به زمین که می‌آید پیامبر اکرم مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین مامور تبیین آن است؛ این حقیقت در روایت ما فراوان است.

وی افزود: روایت معتبر و صحیح درباره امیرالمومنین (ع) و ائمه و همچنین درباره شخص، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده هست.

خطیب این هفته جمعه تهران همچنین یادآور شد: باید از نعمت ولایت باید بهره گرفت؛ امامت و ولایت بزرگترین نعمت بوده و بهره نعمت، هماهنگ و در ارتباط بودن با، ولی خداست.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: باید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم؛ اقتصاد، اخلاق، کار، زندگی، رفتار، گفتار و اموال نامشروع خوردن و کار باطل داشتن و تمام آنچه خیر و شر است را باید با نعمتی که حجت خداست منطبق کنیم و ببینیم این نعمت است یا خیر؛ یعنی اگر بخواهیم کارمان را تراز بگیریم و بسنجیم و رصد کنیم باید با، ولی فقیه و، ولی خدا تطبیق دهیم؛ این نعمت خداست، معنای عید غدیر هم همین است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز گفت: صدا و سیما که دستش در گروه فیلم هنر باز است باید وقایع عاشورا را به شکل فیلم در بیاورد؛ مثلاً از حرکات و الفاظ و رفتار مسلم بن‌عقیل فیلم بسازد.

امامی کاشانی افزود: اگر از اینکه دشمن چه کلماتی داشت و مسلم چه رفتاری، فیلم ساخته و تبدیل به هنر و نمایش شود، اثر این از سینه زدن‌ها و عزاداری‌ها بیشتر است، لذا باید زندگی اهل بیت را به نمایش گذاشت.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امامی کاشانی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح جهاد آبرسانی در لرستان، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۷۰.۲۵ است.

وی عنوان کرد: آبرسانی به ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: با اجرای این طرح تعداد ۱۲۵ روستا با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان قرار خواهند گرفت.

اکبریان، بیان کرد: با رایزنی انجام شده در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم، پیش‌بینی ما این است که در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

وی افزود: قرارداد فاز دوم طرح جهاد آبرسانی استان به‌زودی نهایی می‌شود.

کد خبر 6098069

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است