Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@23:23:03 GMT

اسلام‌ستیزان، فرهنگ مردم را مورد هجوم قرار دادند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۹۷۴۷

اسلام‌ستیزان، فرهنگ مردم را مورد هجوم قرار دادند

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: تقوایی در اسلام مورد تاکید است که همه جانبه باشد و در تمام عرصه‌های زندگی مومنین رعایت شود؛ تقوا باید بصیرت افزا باشد و مومنین را به سمت انجام تکالیف و وظایفش سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر ظلمی که در دنیا رخ می‌دهد به دلیلی بی تقوایی است و لازم است که تقوا را در همه عرصه‌های زندگی رعایت کنیم.

سعیدی اظهار کرد: خداوند می‌فرمایند با سه گروه از مشکرین که یا ایمان آوردند یا در حال تحقیق در مورد دین اسلام هستند و یا می‌خواهند در مورد دین اسلام تحقیق کنند و مقاومتی ندارند، جنگ نداشته باشید و با آن‌ها مدارا کنید ولی با مابقی مشکرین مقابله کنید.

امام جمعه قم بیان کرد: مشرکین با کمال وقاحت از مسلمین می‌خواهند که سندهای ننگین‌ آن‌ها مانند 2030را رعایت کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم ولی خودشان کوچکترین احترامی برای عقاید و باورهای مسلمانان قائل نمی‌شوند و به آن بی احترامی می‌کنند.

وی ادامه داد: مقابله و دشمنی مشرکین با مسلمانان بر اساس قومیت نیست و با باورهای دینی مسلمانان مشکل دارند و می‌خواهند هرجایی از باورهای شیعه وجود دارد، از بین ببرند و خداوند متعال نیز می‌فرمایند که مشرکین آنقدر با شما می‌جنگند تا دین شما را بگیرند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: خداوند مشرکین را تجاوزگران واقعی می‌داند و بر همین اساس نیاز است که ما با آن‌ها به مقابله بپردازیم؛ در دین اسلام تنها به دلیل اینکه کسی مسلمان و موحد نیست دستور به مقابله داده نمی‌شود و این موضوع تنها با مشرکین است که خوی تجاوز گری و استبدادگری دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با گرامیداشت روز پزشک، اظهار کرد: پزشکان باید کار خود را یک امر مقدس و خدمتگذاری به مردم بدانند و به آن افتخار کنند و در مسیر درست به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت، یادآوری کرد: دولت اعتدال 6سال فرصت برای خدمت به مردم داشت و دوسال دیگر نیز فرصت دارد تا برنامه‌های خود را به پایان برساند و پروژه‌ها را تکمیل کند؛ رهنمودهای رهبری چراغ راه هدایت دولت باید باشد و امیدواریم دولتمردان راه شهیدان باهنر و رجایی را در پیش بگیرند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: شیخ عباس قمی با امکانات محدودی که داشت، آثار بسیار ارزشمندی را از خود به جای گذاشت و شیخ عباس قمی الگویی برای پژوهشگران امروزی است که بتوانند با امکاناتی که در اختیار دارند، برای پیشرفت کشور تاثیرگذار باشند.

وی گفت: اعیاد و مناسبت‌های مذهبی فرصت مناسبی برای عرض ارادت و بندگی است؛ غدیر روز مهم و بزرگی است و باید بزرگ داشته شود؛ مخالفت با غدیر، مخالفت با خداوند، پیامبر، ائمه معصومین و ولایت است.

امام جمعه قم بیان کرد: مسئولان و دستگاه‌ها باید نسبت به دیانت مردم حساس باشند، در روایات آمده است که مردم به حاکمان و مسئولان خود بیش از پدارنشان شبیه هستند و این نشان دهنده اهمیت کار مسئولان در مسائل فرهنگی و دینی است.

وی افزود: حجاب یک حکم شرعی و امر قانونی است و باید دستگاه‌های دولتی و مسئولان نسبت به این امر حساس باشند و به وظایف خود عمل کنند؛ دشمنان در امر اقتصادی و نظامی نتوانستند جمهوری اسلامی ایرانی را شکست دهند و اسلام ستیزان هجوم خود را در برابر فرهنگ مردم قرار دادند و به دنبال سوق دادن جوانان به هوس‌های بی ارزش است.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: دشمن با مسائل ضد فرهنگی به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی و فرهنگی است و باید همه مردم علی‌الخصوص جوانان، خاکریزها را در جبهه فرهنگی قرار دهند؛ بدخواهان جمهوری اسلامی بدانند که مردم شریف ایران و جوانان غیرتمند در این عرصه نیز دشمن را زمین‌گیر می‌کنند و شکست خواهند داد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم خبرگزاری قرآن امام جمعه نماز جمعه آیت الله سعیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهدان عینی گفتند: نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر به منطقه شرقی نابلس هجوم بردند تا از ورود شهرک نشینان به آرامگاه یوسف (ع) محافظت کنند.

آنها تاکید کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تعدادی از محله‌های شرقی نابلس نیز یورش بردند و قبل از عقب نشینی، خانه‌ها را تفتیش کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس یورش برد و خانه‌ای را محاصره کرد.

منابع محلی از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه پس از هجوم به این شهر خبر دادند.

«آرامگاه حضرت یوسف (ع)» در ضلع شرقی نابلس واقع است که تحت کنترل فلسطینیان است و شهرک نشینان ادعا می‌کنند که از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این مکان مقدس برای آنها است.

همچنین از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات خود در ورودی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس اشغالی، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را در بامداد روز جمعه محدود کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر از ورود ده‌ها جوان بیت المقدس و فلسطینی‌هایی از داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه‌ها و صحن‌های آن نماز صبح را بخوانند و تا نماز جمعه در آنجا بمانند.

ده‌ها مرد و زن تبعیدی مستقر در مسجدالاقصی، علی‌رغم تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ای که می‌توانستند به جا آوردند.

همزمان با جشن موسوم به «پسح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر همچنان شهر اشغالی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر به شدت در شهر قدیمی قدس مستقر شده‌اند و ادعا می‌کنند که جشن‌های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش‌های تحریک آمیز انجام داده‌اند، تامین می‌کنند.

روز پنج شنبه بیش از ۱۶۷۹ شهرک نشین تحت حفاظت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و در آنجا مراسم تلمودی برگزار کردند و نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران در محل جلوگیری کردند.

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است