Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:19:58 GMT

حماه آزاد شد/ارتش سوریه نفس تروریست‌ها را برید

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۴۵۴

حماه آزاد شد/ارتش سوریه نفس تروریست‌ها را برید

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ارتش این کشور از روز گذشته با گشودن یک معبر انسانی در "صوران" در حومه شمالی استان حماه به غیرنظامیان محاصره شده در شهرک های یادشده فرصت داد تا به مناطق زیر نظر دولت پناه ببرند تا اینکه ارتش بتواند بدون آسیب زدن به غیرنظامیان شهرک های شمال حماه را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمار زیادی از غیر نظامیان گرفتار در چنگ تروریست های محاصره شده با پناه بردن به مناطق تحت کنترل دولت، زمینه را برای ورود ارتش و آزادسازی آخرین پایگاه های تروریست ها در شمال استان حماه در مرز استان ادلب آماده کردند.
 منطقه "مورک" که به کنترل ارتش سوریه درآمده است، منطقه ای است که ارتش ترکیه نهمین پایگاه دیده بانی خود برای حفاظت از منطقه امن را در آن تاسیس کرده بود، هم اکنون این منطقه به کنترل ارتش سوریه درآمده است و به نظر می رسد شمار زیادی از تروریست ها به پایگاه نظامیان ترکیه گریخته باشند.
حومه شمالی حماه از سال 2012 از کنترل ارتش سوریه خارج شد و این منطقه به علت موضع راهبردی و جایگاه مناسب آن همواره محل حمله به ارتش سوریه از سوی تروریست ها قرار می گرفت.
شهرک های «اللطامنه، کفرزیتا و الزکات» در حومه شمالی استان حماه مرکز تجمع شمار زیادی از تروریست ها بود که به "مثلث مرگ" شهرت یافته بود، آزادسازی این منطقه یکی از خواسته های اصلی دولت سوریه بود که از 2012 تاکنون محقق نشده بود.
تروریست ها از  این منطقه به عنوان محلی برای حملات راکتی و موشکی خود به غیرنظامیان استفاده می کردند که با آزادسازی آن غیرنظامیان در این مناطق نفسی آسوده خواهند کشید.

ارتش و دولت سوریه از اواسط سال گذشته (۱۳۹۷) عزم خود را برای آزادسازی استان ادلب جزم کرده بودند، ولی به دلیل مخالفت روس ها و ترک ها و مطرح کردن بهانه هایی مانند ایجاد موج جدید آوارگان در منطقه این امر تاکنون محقق نشده بود، فقط در هجدهم اردیبهشت سال جاری (۱۳۹۸) بود که عملیات محدودی برای آزادسازی برخی از مناطق ادلب به عنوان آخرین پایگاه گروه های تروریستی توسط ارتش سوریه انجام شد.

از حضور گروه های تروریستی - تکفیری در استان ادلب (در شمال غرب سوریه) و تصرف آن بیش از چهار سال می گذرد و قرار بود عملیات آزادسازی این استان به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها در آبان ماه سال گذشته انجام شود که مخالفت روس ها و ترک ها موجب شد تا این عملیات با تاخیر چند ماهه انجام شود و عملا کار مبارزه با تروریسم در سوریه به همین دلیل به اتمام نرسید.

شرایط در استان ادلب و سه استان همجوار آن یعنی حلب، حماه و لاذقیه در ماه های اخیر و با حملات گروه تروریستی موسوم به النصره (تحریر الشام) بغرنج شده بود، چرا که تروریست ها در این مدت بارها مناطق مسکونی این دو استان و برخی پایگاه های نظامی را هدف قرار داده اند.

اما ارتش سوریه پس از پنج سال اشغال شهر راهبردی "خان شیخون" در جنوب استان "ادلب" در شمال غرب این کشور توسط تروریست ها، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ وارد بخش های شمال غرب این شهر شد و آن را از اشغال تروریست ها خارج کرد.

پس از آزادسازی خان شیخون بزرگ ترین شهر حومه جنوبی ادلب شهرک های حومه شمالی استان حماه در محاصره ارتش سوریه قرار گرفتند که امروز با آزاسازی آنان، حماه ب طور کامل آزاد شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه

خبرنگار RT به نقل از منابع ارتش سوریه از شنیده شدن صدای حملات توپخانه اشغالگران به مناطقی در حومه درعا خبر داد.

به گزارش ایسنا، منابع ارتش سوریه حاضر در تل الحاره در درعا در جنوب سوریه، بامداد روز دوشنبه تاکید کردند که صدای حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را شنیده‌اند نه حملات هوایی را.

خبرنگار RT به نقل از این منبع نظامی گزارش داد که سلاح توپخانه مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده است.

این منابع اشاره کردند که هیچ اطلاعات تایید شده‌ای در مورد مواضع و اهدافی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

به گفته این منابع، اگر گلوله موشکی از مرز جنوبی سوریه شلیک شود یا اسرائیل مشکوک به حرکتی گردد، حملات مکرر و اغلب به مناطق باز انجام می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده بودند که توپخانه رژیم صهیونیستی نزدیکی تل الجابیه و تل الجموع در حومه غربی درعا را هدف قرار داد.

در مورد تلفات انسانی یا سایر خسارات در حملات از هر ۲ طرف اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس آنچه کانال ۱۴ عبری زبان گزارش داد گلوله باران توپخانه اشغالگران در پاسخ به پرتاب موشک از سوریه به سمت جولان جنوبی اشغالی انجام شد.

همچنین الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروی هوایی یک پهپاد را که از شرق به سمت اراضی اشغالی می‌آمد، با موفقیت رهگیری کرد و تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه