Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:54:49 GMT

آمریکا دنبال ایجاد جنگ مذهبی و قومیتی در منطقه است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۸۸۷

آمریکا دنبال ایجاد جنگ مذهبی و قومیتی در منطقه است

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، یکم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به حمله پهپاد‌های اسرائیل به نیرو‌های حشدالشعبی در عراق اظهار کرد: این حمله نقض آشکار حاکمیت ملی است که متاسفانه سازمان ملل و کشور‌های اروپائی مدعی دموکراسی و آزادی که دست آمریکا ملعبه شده‌اند از این جنایت به راحتی می‌گذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا به خود جرات داده تا کشور‌های منطقه را تهدید کند، خاطرنشان کرد: جای تاسف اینجاست که کشور همسایه ما آذربایجان به محل نشست و برخاست این پهپاد‌های اسرائیلی تبدیل شده و در حقیقت جمهوری آذربایجان به خادمی آمریکا و اسرائیل افتخار می‌کند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ملت عراق آنقدر از آمریکائی‌ها متنفر هستند که این حمله ناجوانمردانه پهپاد‌های اسرائیلی به نیرو‌های حزب‌اللهی عراق در حقیقت دولت این کشور را به سمت دوستی و ارتباط بیشتر با ایران سوق خواهد داد.

عاملی افزود: تحرک رژیم صهیونیستی و پشتیبانی آمریکائی‌ها از آن‌ها فضایی را فراهم کرده تا یک جنگ مذهبی و قومی وحشتناکی در عراق رخ دهد که ضروری است مردم این منطقه با حفظ وحدت و یکپارچگی زمینه این تفرقه را از بین ببرند.

وی خطاب به سران جمهوری آذربایجان بیان کرد: بهتر است سران این کشور به ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی پی ببرند و یقین داشته باشند که اگر ان‌ها در رفتار خود صداقت داشتند امروز قره‌باغ در دست آذری‌ها بود.

امام جمعه اردبیل خوش خدمتی جمهوری آذربایجان نسبت به آمریکا‌یی‌ها و رژیم صهیونیستی را یادآور شد و گفت: در حالی که آمریکایی‌ها از ارمنی‌ها حمایت می‌کنند جمهوری آذربایجان برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فرش قرمز پهن می‌کند که ضرورت دارد سران این کشور دوست و دشمن خود را بشناسند.

مسجد؛ مظهر همّت جمعی
عاملی در ادامه خطبه‌های نماز به سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی اشاره و اظهار کرد: ۳۱ مرداد از همین رو به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده و باید به یاد داشته باشیم امت اسلامی بر محور و پایه مسجد می‌توانند تمام فعالیت‌های خود را اعم از تربیتی، دینی، فرهنگی و اعتقادی برنامه‌ریزی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مسجد مظهر همّت جمعی است و ضرورت دارد در محلات مختلف مسجد را به عنوان قلب و هسته اصلی فعالیت‌ها بدانیم و زمینه رفع بسیاری از مشکلات مردم را فراهم کنیم.

عاملی از مسجد به عنوان پاتوق فرهنگی، عبادی و تربیتی نسل آینده یاد کرد و افزود: با محوریت مسجد می‌توان آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد را رفع کرد و زمینه سالم‌سازی تربیتی جوانان و نوجوانان را مهیا نمود.

وی تصریح کرد: ما با احترام به هیئت امنای مساجد بر این باوریم که باید در هر مسجد اتاق فکر با محوریت جوانان شکل گیرد تا کار‌های فرهنگی و تربیتی اجرا و تهدید‌های دشمنان از طرریق این مکان رفع شود و در کنار آن هیأت امنای تمام مساجد باید کادر فرهنگی و تیم متخصص تربیتی داشته باشند.

امام جمعه اردبیل همچنین به نزدیکی عید مباهله به عنوان روز فخر و شرف امت اسلامی اشاره کرد و گفت: شایسته است این روز بزرگ با عظمت برگزار شده و مجالس و محافلی بر همین اساس شکل گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل فرهنگی وحدت و یکپارچگی روز جهانی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن

محمد الله‌بخش صبح امروز در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تولید جلبک موضوعی دانش‌بنیان است که به دنبال آن هستیم، گفت: بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز مطرح شده و در قزل‌اوزن اقدام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه شیلات فرصت فراهم شده تا همکاری خوبی در زمینه مطالعات پروژه‌‍‌ها با دانشگاه محقق اردبیلی داشته باشیم، بر لزوم استفاده از توانمندی‌های دانشگاه محقق اردبیلی در مطالعات پروژه‌های شیلات استان اردبیل تأکید کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست با اشاره به اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص راه‌اندازی رشته شیلات در این دانشگاه، گفت: به دنبال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه هستیم.

اسماعیل چمنی در ادامه کمک به توسعه شیلات استان را بسیار بااهمیت برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران توانمند ما در حوزه پرورش زالو و جلبک می‌توانند کمک حال شیلات باشند، در عین حال شیلات می‌تواند از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه