Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ جراح لثه و ایمپلنت و عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان اظهار داشت: یکی از  محورهایی که در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد موضوع دندانپزشکی دیجیتال خواهد بود.

وی افزود: دندانپزشکی دیجیتال یکی از علوم نوین به شمار می رود که طی سالهای اخیر به صورت جدی به آن توجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما نیز این تکنولوژی فرایندی نوپا به شمار می‌رود البته تلاش کرده‌ایم در ایران گام به گام با کشورهای پیشرفته به جلو رویم و خوشبختانه در این زمینه عقب نیستیم.

دبیر علمی دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان ادامه داد: با استفاده از دندانپزشکی دیجیتال می توان روند درمان را برای بیمار و دندانپزشک تسهیل کرد و نتیجه درمان نیز به صورت نسبی قابل پیش بینی خواهد بود.

یقینی بیان داشت: به طور مثال در زمینه ایمپلنت می توان با استفاده از دندانپزشکی دیجیتال، بدون دستکاری زیاد لثه و استخوان و کنار زدن لثه برآورد دقیقی از بافت نرم لثه و استخوان داشت و با اسکن بسیار دقیق حداقل ناراحتی و درد و جراحی را برای بیمار ایجاد نمود.  به طور کلی با استفاده از دندانپزشکی دیجیتال، درد، تورم، ناراحتی و استرس ناشی از اقدامات دندانپزشکی در دهان بیمار به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از دندانپزشکی دیجیتال این امکان وجود دارد که در برخی موارد زمان انجام ایمپلنت که به طور متوسط ۳ تا ۴ ماه طول میکشد می‌تواند تا رسیدن به نتیجه نهایی به یک روز کاهش یابد . البته این امکان برای همه افراد مقدور نیست و به عوامل مختلفی همچون کیفیت استخوان بیمار نیز بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان تورم جراحی جهان درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه