Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:31:37 GMT

تهیه طرح نوسازی دو محله شهر ری تا ۵ ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۵۹۰۵

تهیه طرح نوسازی دو محله شهر ری تا ۵ ماه آینده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تهیه و آماده سازی طرح نوسازی محلات نفرآباد و هاشم آباد شهرری تا ۵ ماه آینده خبر داد. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاوه حاجی‌علی‌اکبری در رابطه با آخرین وضعیت نوسازی محله‌های نفرآباد و هاشم‌آباد شهرری گفت: این دو محله جزو مناطقی هستند که قربانی مداخلات اقتدارگرایانه از بالا به پایین شده‌اند؛ تملک بخش‌هایی از این دو منطقه در سال‌های گذشته باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه امنیت اجتماعی شده که اعتراض مردم را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح های پیشنهادی بعدی نیز به دلیل عدم لحاظ مشارکت مردمی به نتیجه نرسید.

وی افزود: در حال حاضر، طراحی ایجاد یک محله مسکونی با مولفه‌های ایرانی اسلامی با تمرکز بر زمین‌های تملک شده انجام گرفته است. تهیه طرح از حدود یک ماه پیش آغاز و در همین رابطه، با مجموعه‌‌ای وابسته به دانشگاه هنر قرارداد منعقد شده و ظرف شش ماه تهیه طرح به نتیجه خواهد رسید. قرار است بعد از تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج، سازمان نوسازی یک‌سری پروژهای پایلوت را در نفرآباد آغاز کند که برخی از آن‌ها پروژه‌های مسکن الگو هستند و برخی نیز در جهت بهسازی محیط عمومی و تامین خدمات پشتیبان محله مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: اصولی که در تهیه این طرح وجود دارد این است که جابه‌جایی جمعیتی نخواهیم داشت و به شرط ادامه زندگی ساکنان فعلی، طرح به سرانجام خواهد رسید. ضمن اینکه طرح به صورت مشارکتی و از پایین به بالا خواهد بود و مردم محله در فرایند برنامه‌ریزی حضور خواهند داشت.

حاجی علی اکبری در پایان تصریح کرد: امیدواریم تا پنج ماه آینده طرح تهیه شود تا بتوانیم بعد از تصویب، این دو محله را از وضعیت فعلی خارج کنیم.

1000 باب مدرسه در بافت فرسوده تهران شناسایی شد؛ مدارس فرسوده منطقه 15 در اولویت اجرای طرح بازآفرینی استمحسن هاشمی: سال‌هاست در حوزه نوسازی بافت فرسوده موفق نبوده‌ایماحتمال افزایش 500 هکتاری بافت فرسوده تهران25درصد مردم ایران در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهر تهران شهرداری تهران بافت فرسوده

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران بافت فرسوده شهر تهران شهرداری تهران بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت هدایتی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به روند افزایشی جمعیت کشور در شهرها اظهار کرد: سرعت ساخت و سازها نسبت به فرسودگی بافت‌ها متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ شهر در سطح کشور داریم ادامه داد: ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است و آمار اسکان رسمی در شهرها ۵۹ هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را ۳۲ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون ۷۴ هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

۶ میلیون ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی است

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون هفت هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش مؤثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را هزار و ۸۳۷ هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از ۱۷ میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱ میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و ۶ میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

کد خبر 6087008

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است