Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی در آینده مورد حمایت بیشتر وزارت علوم قرار می‌گیرد، گفت: توصیه داریم علمی – کاربردی ها باید در کنار صنایع و حرفه‌ها باشند تا شاغلان این واحدها بتوانند اطلاعات علمی و مهارت‌های فنی خود را با استفاده از یافته‌های علمی جدید افزایش دهند که قطعا این امر در تولیدشان مؤثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، منصور غلامی در سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر بیشترین برنامه بازدید از دانشگاه کردستان و افتتاح سایر پروژه‌های هفته دولت به همراه استاندار را در دستور کار داریم.

وی در خصوص شایعه تعطیلی دانشگاه دانشگاه علمی کاربردی افزود: مراکز دانشگاه علمی کاربردی وابسته به  دستگاه‌های دولتی تعطیل و یا واگذار شده‌اند و چون مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی قاعدتا باید در کنار صنایع، حرفه‌ها، محل‌های اشتغال دانشجویان شکل بگیرند، لذا ساماندهی شده و اساسنامه خوبی برای آن‌ها تدوین شده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی در آینده مورد حمایت بیشتر وزارت علوم قرار می‌گیرد، بیان کرد: توصیه داریم علمی کاربردی ها در کنار صنایع و حرفه‌ها باشند تا شاغلان این واحدها بتوانند اطلاعات علمی و مهارت‌های فنی خود را با استفاده از یافته‌های علمی جدید افزایش دهند که قطعا این امر در تولیدشان مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: انجام این کار در تولید، ابداع در کار، انتقال فناوری‌های جدید در کار، علمی کردن و دانش بنیان کردن کارهای تولیدی در هر بخشی از کانال این دانشگاه‌های علمی کاربردی بهتر انجام خواهد شد.

غلامی به طرح بومی گزینی دانشجویان اشاره و عنوان کرد: طرح بومی‌گزینی مصوبه مجلس بوده و قاعدتا هر تغییر باید با مجوز مجلس شورای اسلامی صورت گیرد. وزارت علوم و تحقیقات فناوری هم سال گذشته پیشنهادی برای  اصلاح و تعدیل آن ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در کنار مزایای طرح بومی گزینی شامل در کنار خانواده بودن دانشجویان، تسهیل در رفت و آمدها که در مصوبه اول آن مورد توجه بوده، در طول چندسال از اجرای آن معایبی نیز دیده شده است که اصلاح آن می‌تواند در رفع معایب طرح مؤثر باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراکز علمی کاربردی وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود