Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@00:10:53 GMT

حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن دولت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۳۷۴

حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن دولت

مجله مهر: سی و هشت سال پیش در چنین روزهایی انفجار دفتر ریاست جمهوری و شهادت آقایان باهنر و رجایی، فصل تازه‌ای را در تاریخ انقلاب باز کرد. ۸ شهریور ماه سال ۶۰ انفجار دفتر ریاست جمهوری به دست منافقین سبب شد تا  هرساله ۲ تا ۸ شهریور ماه در تقویم ماه به نام هفته دولت ثبت شود.

در تاریخ هر ملت فراز و نشیب‌هایی تلخ و شیرین وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه هدف منافقین جلوگیری از پیشرفت وشکوفایی انقلاب و جمهوری اسلامی بود اما شهادت این دو تن نیز مانع از رشد انقلاب نشد. دولت رجایی نخسین دولتی بود که پس از دولت لیبرال روی کار آمد.

رهبر انقلاب درباره ویژگی‌های این دو شهید گفته‌اند: «نقش شهید رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی‌صدر، بسیار برجسته بود. شهید رجایی با صبر خود و متانت و حوصله عظیم و با قبول دردها و رنج‌های قلبی و غیرقابل افشایی که داشت، توانست بنی صدر خائن را افشا و رسوا کند و به زمین بکوبد.»

علت نام گذاری چنین هفته‌ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کردند تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادند. از آن سال تاکنون دولت‌ها هر ساله در این تاریخ سعی دارند تا نقش توسعه محوری خود را در جامعه بیشتر به اطلاع مردم برسانند. به همین دلیل هفته دولت به نوعی فصل افتتاح و آغاز پروژه‌های بزرگ و کوچک در سراسر ایران است، از همین رو اخبار متعددی از برنامه‌های مختلف و جدید دولت در این هفته شنیده می‌شنویم.

به همین بهانه نگاهی داریم به حواشی دولت فعلی که تا ۱۴۰۰ روی کار خواهد بود. دولت روحانی اگرچه به اتفاق آرا روی کار آمد، اما از همان ابتدای کار با حواشی و نکاتی جنجال برانگیز در هیات دولت کار خود را شروع کرد.

یکی از حواشی که همواره با دولت روحانی همراه بوده میانگین سنی بالای کابینه وی است.  چیزی که دقیقا نقطه مقابل جوانگرایی به شمار می‌آید. تا سال گذشته برخی رسانه‌ها میانگین سنی کابینه روحانی را بیش از ۶۰ سال تخمین زده بودند. همین موضوع سبب شده که تنها وزیر جوان دولت تا این اندازه به چشم بیاید و حتی همین عنوان «وزیر جوان» لقب او شود.  این درحالی است که در ابتدای انقلاب جوانانی در همین سن و سال دولت را به دست گرفته و در آن روزهای سخت عهدار دستگاه‌های کشور شدند.

نوسات اقتصادی، بالا و پایین شدن نرخ ارز، بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، افزایش نرخ مسکن، برجام و فرجام آن از پررنگ‌ترین رخدادهایی هستند که از دولت فعلی بیشتر در ذهن مردم به جای مانده است.

رهبر معظم انقلاب در دیداری که در روزهای گذشته به همین بهانه با اعضای هیات دولت داشتند، گفتند: «دو سال باقیمانده از دوران دولت، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی» و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.»

رهبر انقلاب دو اولویت اصلی کشور را «اقتصاد» و «فرهنگ» برشمردند و در سخنانشان درباره موضوع اقتصاد با اشاره به تأثیرگذاری مشکلات موجود برطبقات ضعیف و متوسط، تولید داخلی را کلید اصلی حل این مشکلات خواندند و افزودند: «البته به‌دست آوردن و چرخاندن این کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست اما باید این کار را انجام داد.»

کد خبر 4700085 عارف چراغی شوی

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت دولت دوازدهم هیئت دولت مطبوعات ایران صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه کیوسک مطبوعاتی صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی عید غدیر خم شهید اینفوگرافیک فضای مجازی رادیو مهر غدیر خم بازیگر سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل دیشب «سنگان» در حاشیه تهران

دریافت 17 MB کد خبر 6096411

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان
  • سیل دیشب «سنگان» در حاشیه تهران