Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:59:28 GMT

باید «واکسن شناختی» بسازیم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۶۶۸

باید «واکسن شناختی» بسازیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید نیلی در نشست علمی «بررسی مداخلات عصبی شناختی در حوزه اعتیاد» در محل سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد بیان کرد: یکی از مهم ترین سرمایه های ملی برای هر کشور ، فرد و جامعه سرمایه شناختی است.این نوع از سرمایه می تواند به عنوان یک موضوع بسیار مهم سبب پیشگیری از رفتارهای تکراری و اعتیاد گونه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری گفت: پرورش شناختی می بایست از سنین کودکی تا بزرگسالی و فضاهای آموزشی آغاز شود و نسبت به ارتقای آن با برنامه ریزی های مدون و تخصصی اقدام کرد.

نیلی با بیان اینکه مسئله تربیت یک موضوع شناختی است، عنوان کرد: امروزه میزان تاثیر پذیری و تاثیر بخشی تربیت به لحاظ ابعاد جغرافیایی ، زبانی و زمانی با گذشته متفاوت است و می بایست با ارایه یک مدل شناختی مطلوب و ارتقای آن در سطوح مختلف برنامه ریزی شده تا منجر به رفتارهای مخرب نشود.

وی در پنل تخصصی بررسی مداخلات عصبی شناختی در حوزه اعتیاد، همچنین با اشاره به اینکه اعتیاد یک مسئله اجتماعی است، ابراز کرد: باید تلاش شود با افزایش پرورش شناختی«واکسن شناختی» ساخته شود تا فرد نتواند در تلاطم شرایط محیطی، اجتماعی و فردی به سمت رفتارهای نامناسب ، اعتیاد و پرخطر سوق یابد.

نیلی  در ادامه این نشست تاکید کرد که ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی مصمم است با همکاری و مشارکت محققان و متخصصان زمینه های پرورش و ارتقای سرمایه های شناختی بویژه در حوزه دانش اعتیاد در سطوح مختلف جامعه افزایش پیدا کند. 

کد خبر 4700391 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم شناختی ستاد علوم شناختی فناوری نانو نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی تحقیقات علمی امنیت اطلاعات هوشمندسازی هوش مصنوعی ماهواره اینترنت شرکت هواوی ناسا گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی شهرستان رشت از پلمب یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز توسط ماموران پاسگاه انتظامی لاکان خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند، به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و گفت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند، تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • واکنش متفاوت دستیار رئیسی به رفتارهای تند پلیسی با بی‌حجابی | فیلم
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • عصبانیت ستاره یونایتد: دست از آزارم بردارید
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود