Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@09:06:40 GMT

افزایش ۶۵ درصدی نرخ توافقی خرید خرما

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۸۰۳

افزایش ۶۵ درصدی نرخ توافقی خرید خرما

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد مطرودی مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر روز شنبه از افزایش ۶۵ درصدی نرخ توافقی خرید خرما نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۴۸ هزار ریال و خرمای درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال به منظور حمایت از نخلداران و کشاورزان خرمشهری قیمت خرما نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهربا بیان اینکه تمامی هزینه های حمل و نقل و تهیه صندوق به عهده کارگاه های بسته بندی خرماست گفت:در حال حاضر کارگاه های بسته بندی خرما به تحویل خرمای خریداری شده آمادگی دارند.

مطرودی تولید خرما در خرمشهر را بین هفت تا هشت هزار تن بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال چهار هزار تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ توافقی خریداری و صادر شود.

او شمار کارگاه های بسته بندی خرما در خرمشهر را پنج واحد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پنج کارگاه بسته بندی خرما در خرمشهر وجود دارد که  از این تعداد سه کارگاه فعال و ۲ کارگاه دیگر به دلیل کمبود نقدینگی نیمه فعال هستند و به زودی تسهیلات مورد نیاز به این واحدها پرداخت می شود.

در سال گذشته سه هزار تن خرمای عمدتا رقم استعمران از سوی کارگاههای بسته بندی در خرمشهر  به نرخ هر کیلوگرم ۲۹ هزار ریال و مابقی خرمای درجه ۲ به نرخ ۲۴ هزار و ۶۰۰ ریال خریداری شد.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخیلات دارد که از این میزان دوهزار و ۱۰۰ هکتار بارور و یکهزار و ۹۰۰ هکتار به مرحله ثمر دهی نرسیده است.

انتهای پیام/ د

افزایش۶۵ درصدی نرخ خرما

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار

طبق نرخ نامه مصوب سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار قیمت تخم مرغ اعلام شد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ بر اساس نرخ نامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۹ هزار تومان، ۲۰ عددی ۶۶ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۰ هزار تومان، ۹ عددی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

دیگر خبرها

  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه