Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد ملک اصفهان گفت: همه فعالیت های فرهنگی و مذهبی اگر بر مبتنی بر اعتقاد و باور باشد عمق پیدا می کند.

اصغر عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، هدایت افراد به راه صحیح را معادل احیا و زنده کردن فرد دانست و افزود: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند کسی که یک نفر را زنده کند، گویی تمام افراد را زنده کرده است، اگر ان زنده کردن را به منزله هدایت افراد در نظر بگیریم و زنده کرد دل فرد که معمولا مورد توجه مفسران است، پس هدایت یک فرد معادل هدایت همه مردم است و از همین آیه و همین برداشت اهمیت کار فرهنگی مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد ملک اصفهان پیرامون فعالیت های کانون فرهنگی هنری ملک توضیح داد: طرح ها و برنامه های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری ۵ حلقه معذفتی ویژه دانش آموزان مقطع دبستان و راهنمایی، برگزاری برنامه ختم قرآن به این صورت که قرآن آموزان روزانه با قرائت چند صفحه از کلام الله مجید علاوه بر ختم قرآن پس از یک دوره، آموزش قرآن را نیز در کنار همین قرائت فرا می گیرند و نهایتا پس از اتمام دوره هدایای نقدی نیز به آن ها اعطا می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ملک از جلسات مباحثه ویژه اعضای این کانون گفت و افزود: برگزاری جلسات مباحثه در زمینه های گوناگون از جمله کتاب ۵۰ درس عقاید آیت الله مکارم شیرازی، کتاب احکام، وغیره است که ویژگی ممتاز این طرح هاگفت وگو محور و مباحثه ای بودن  این برنامه ها است که در این مورد هم پس از اتمام دوره ها هدایایی به شرکت کنندگان اهدا می شود.

 

وی با اشاره به مخزن کتاب و سی دی کانون فرهنگی هنری ملک افزود: در کانون فرهنگی هنری مسجد ملک اصفهان، بانک کتاب و نرم افزاری نیز وجود دارد که اعضای کانون می توانند از منابع این بانک بهره ببرند.

 

عبداللهی ادامه داد: گروه سرود، برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی مثل شنا، فوتبال دستی، فوتسال اردوهای مختلف از جمله دو دوره اردوی مشهد در سال جاری،  برنامه های مناسبتی مثل جشن ها و عزاداری ها و یادواره شهدا از برنامه های جانبی کانون فرهنگی هنری ملک است.

 

وی در برشمردن ویژگی های کانون موثر توضیح داد: کانونی می تواند در قرهنگی جامعه اثرگذار باشد که بتواند اعضای خود را حفظ و کند و به گونه ای عمل کند که مشارکت اعضا را به صورت مستمر در برنامه های خود داشته باشد و به طور کلی اعضا را به صورت مداوم و پیگیر با خود همراه کند که در این راستا، جذابیت مربیان و عوامل در کنار جذبه آنان نقش به سزایی دارد و نیز جذابیت و تنوع برنامه ها و یکنواخت نبودن آن ها از مهم ترین عوامل حفظ و استمرار مشکارکت و همراهی اعضا با کانون است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ملک با تاکید بر ضرورت فعالیت اعتقادی در کانون ها افزود: اثلی ترین رسالتی که یک کانون دارد، فعالیت اعتقادی است که بر مبنای آن همه فعالیت های افراد معنی و عمق پیدا می کند. بدون اعتقاد، تلاوت قرآن و نماز و فعالیت فرهنگی وغیره عمقی ندارد و این اعتقاد و باور افراد به این فعالیت ها است که به آن عمق می بخشد و اتفاقا باعث ماندگاری افردا در خط دین و نیز همراهی آنان به کانون خواهد شد و ان کانون را به یک کانون موثر و پویا تبدیل خواهد کرد./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم هفته دولت روزنامه روز جهانی مساجد مسجد روز جهانی مسجد غدیر مساجد اعضای کانون مساجد کانون مسجد کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    محسن رضایی،   در نشستی با اصحاب رسانه بر لزوم احیای کارکردهای متنوع مساجد تاکید کرد و گفت: دهه شصتی‌ها در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از نسل فعلی با مساجد مانوس بودند گرچه مشکلات مالی در آن زمان هم مثل اکنون وجود داشت و خانواده‌ها نیز پرجمعیت بودند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروز دلیل عدم حضور در مساجد را به مسائل و  مشکلات مالی گره می‌زنند، ادامه داد: حال آنکه ابداع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین نفوذ آن به افکار نسل جدید باعث عدم رغبت به مسجد می‌شود، ولی چنانچه فضای متناسب، مفرح  و مفید در کانون‌های مساجد ایجاد شود به طور قطع نسل جدید از آن استقبال خواهند کرد.

رضایی به آغاز سطح‌بندی کانون‌های مساجد استان براساس تنوع و میزان فعالیت همچنین دامنه فعالیت در طول یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و بیان داشت: براساس این سطح‌بندی نسبت به حمایت از کانون‌های مساجد استان اهتمام خواهیم کرد به طوری که در سال گذشته برای نخستین بار از طرح مسجد کانون نشاط یک با همه توان حمایت کرده و همه ملزومات موردنیاز تفریحی، ورزشی و هنری را در اختیار نوجوانان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف و جذب اعتبارات موردنیاز گام برداشتیم و توانستیم ملزومات موردنیاز در ۱۵۰ کانون برای جذب افراد ۱۰ تا ۱۸ ساله  را فراهم کنیم، به طوری که ۱۰ هزار نفر عضو جدید در سنین جوانی و نوجوانی به اعضای کانون مساجد استان اضافه شده و با شوق و انگیزه مضاعف در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان عضو کانون‌های مساجد هستند که ۱ هزار و ۴۰۰ کانون نیز در سراسر استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جذب و به کارگیری مربیان توانمند، متعهد و ارزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، پرورشی، هنری، علمی و ... را در برنامه گنجانده‌ایم، تا از این رهگذر وقت و انرژی نسل جدید در مساجد استان به بهترین نحو صرف شود و بتوانند به مهارت‌های خود بیفزایند و به فردی موفق در جامعه تبدیل شوند.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد