Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:13:08 GMT

خرمای شاهانی جهرم ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۲۹۴۴

خرمای شاهانی جهرم ثبت ملی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از ثبت خرمای شاهانی جهرم در فهرست ملی خبر داد.

محمدرضا شهابی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: شهرستان جهرم با دارا بودن ۶۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت درخت خرما مقام اول استان فارس در سطح و تولید خرما دارد .

شهابی افزود: در حدود ۹۰ درصد سطح نخلستان‌های جهرم ۵۷۰۰ هکتار خرمای شاهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد جهرم اضافه کرد: خرمای شاهانی جهرم رقم محبوبی است که ۱۵ هزار تن از ۲۰ هزار تن صادرات خرما ما به رقم شاهانی اختصاص دارد.

شهابی خاطرنشان کرد: ثبت خرمای شاهانی توفیقی برای شهرستان است و در روند صادارات با کیفیت‌تر این محصول تلاش‌های زیادی باید انجام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری

هدایت مهر  در بازدید از مناطق عشایری شهرستان تفتان بخش گوهر کوه و نازیل این شهرستان گفت: عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی تشریح کرد با حداقل شدن مشکلات اما راه های دسترسی مدارس عشایری و پیگیر تقسیم آرد بین عشایر با توجه به شرایط جوی ،آبرسانی و عشایری که دارای مشکل می باشند.

هدایت مهر مدیر عشایر شهرستان تفتان گفت: با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر تفتان نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز، شیر، پشم، کرک و مو  صنایع دستی دارند

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان تفتان گفت؛ ضمن بازدید و توجه به ویژه به قشر عشایر دستور داد هر چه سریعتر مشکلات عشایر شهرستان تفتان حل گردند
چرا که عشایر ذخایر انقلاب می باشند. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی،  مسابقه برترین قوچ ، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در حوزه میراث فرهنگی و طرح آبرسانی، جاده و نصب تابلو در منطقه کله شهتوت را از مدیر راهداری تفتان خواستار شد که در بازدید های آتی نصب تابلوها و همکاری بامری بخشدار نازیل را بصورت جدی و نگاه ویژه به مناطق عشایری و همکاری با مسئول عشایر و مکتوب مستندات را به فرمانداری ارسال نماید 

 شهنوازان گفت: ما مدیران جهادی در رفع مشکلات مردم را تحسین و حمایت می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران