Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:39:25 GMT

هشدار شدید اللحن تجاری چین به آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۵۰۵۴

هشدار شدید اللحن تجاری چین به آمریکا

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای که امروز شنبه منتشر کرد بشدت از آمریکا انتقاد کرد و افزود که نبرد تجاری با آمریکا ادامه می یابد آمریکا و ترامپ نباید درباره اراده راسخ ملت و حکومت چین در این مبارزه تجاری دچار سوء قضاوت شوند.

وزارت بازرگانی چین در این ارتباط از واشنگتن خواسته است تا درباره اوضاع قضاوت اشتباه نکند و عزم راسخ چین را سست ننگرد و فورا اشتباه خود را اصلاح کند در غیر این صورت، آمریکا در انتظار عواقب آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هشدار پس از آن صادر می شود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در توئیتی اعلام کرد که تعرفه ۲۵ درصدی روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی چین را به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین تاکید کرد که تعرفه ۱۰ درصدی که روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی در نظر گرفته است به تلافی تعرفه ۷۵ میلیارد دلاری چین به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

او از شرکت های آمریکایی هم خواسته است که به دنبال بازارهای دیگری بجز چین برای فعالیت خود باشندو بسرعت چین را ترک کرده و به کشورهای دیگر بروند و یا اینکه کسب و کارشان را به آمریکا منتقل کنند.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین هم در مطلبی هشدار آمیز و شدید اللحن خطاب به آمریکا نوشته است چین برای دفاع از منافع خود که فناناپذیر به حساب می آید، به نبرد و مبارزه با واشنگتن ادامه خواهد داد.

این روزنامه نوشت چین قدرت ادامه این نبرد را دارد و به آمریکا هشدار می دهد که در حال قربانی کردن منافع آمریکا و ملت آمریکا است.

روزنامه مردم از واژه «بربریت» برای نام بردن از آمریکا استفاده کرده و آورده است که از منافع خود تا پایان حراست می کنیم و برای مقابله با هر چالشی آماده هستیم تاریخ ثابت می کند آن طرفی که در مسیر عدالت حرکت می کند آخرین لبخند را بر لب خواهد داشت.

گزارش ها حاکی است آمریکا احتمالا برای افزودن بر فشارها بر چین از کشورهای دیگر متحد این کشور درخواست همکاری خواهد کرد تا جامعه جهانی را علیه پکن بسیج کند.

افزایش تنش های تجاری میان چین و آمریکا درست یک روز پس از آن صورت می پذیرد که «لری کودلف» معاون هیات مذاکرات آمریکا از ارتباط سازنده میان دو کشور قبل از شروع گفت و گوها در ماه سپتامبر خبر داده بود.

تعرفه های جدید چین روی بیش از ۵ هزار کالای آمریکایی در دو نوبت در روزهای اول و ۱۵ سپتامبر (10 و 2 شهریور 1398) اعمال می شود و تعرفه بازگشتی ۲۵ درصدی روی خودروهای وارداتی آمریکا هم از روز ۱۵ دسامبر اعمال خواهد شد.

روزنامه اقتصاد چین هم خواستار آن شده است که کالاهای بیشتری از آمریکا از جمله نفت و خودروی این کشور مشمول تعرفه های سنگین شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: از صبح فردا تا ظهر سه‌شنبه شاهد بارش باران همراه تگرگ و وزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: از صبح فردا _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ تا ظهر سه‌شنبه _هجدهم اردیبهشت_ شاهد بارش باران همراه تگرگ و وزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش باران همراه با وقوع رعدوبرق و پدیده مه خواهد بود، افزود: با توجه به بارندگی شدید و وقوع پدیده مه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی در مسیرهای مواصلاتی را داریم و در همین راستا رانندگان هنگام حرکت در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری باید احتیاط لازم را مراعات کنند.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و خیزش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها اضافه کرد: به همین خاطر مردم باید از تردد در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به بارش باران، تگرگ همراه با رعدوبرق مردم باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی با اشاره به وزش باد شدید لحظه‌ای تصریح کرد: احتمال خسارت وارد شدن به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توسط گلخانه‌داران و متولیان خدمات شهری مستحکم‌سازی شود.

عضو ستاد پیشگیری از عملیات پاسخ به بحران استان قزوین افزود: در ضمن احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی وجود دارد و از همین‌رو اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 750927

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری