Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک رسانه هلندی به نقل از منابع مطلع این کشور نوشته است که هلند قصد دارد در صورت شرکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، تنها یکی از 6 ناوچه خود را عازم منطقه کند.

 به نوشته روزنامه «تلگراف» کابینه هلند تنها با اعزام یک ناوچه این کشور به خلیج فارس و آن هم  در صورت مشارکت دیگر کشورهایی اروپایی در این ماموریت موافقت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزیر دفاع پیشین هلند هفته گذشته در اظهار نظری با طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس با هدف فشار بر ایران مخالفت کرد.

«دیک برلین» وزیر دفاع سابق هلند در گفت‌وگو با یکی از نشریات این کشور که سه شنبه منتشر شد، اظهار داشت: «فکر نمی‌کنم باید در عملیات دریایی آمریکا که واقعا نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است بیافتد، شرکت کنیم.»

وی در ادامه سخنان خود گفت، اگر ماموریت دولت ترامپ اعمال فشار بیشتر بر ایران است،  من به شدت با آن مخالفم.

به نوشته تلگراف، هلند در حالی که نمی‌خواهد درگیر تنش بین ایران و آمریکا شود، در عین حال خواستار نمایش حمایت خود از آمریکا به عنوان متحد ناتو است.

در پی قتل عام «سربربنیسا»  در سال‌های گذشته ، کلیه درخواست‌های  ارائه کمک‌ نظامی از سوی هلند باید طبق قانون توسط مجلس این کشور به طور کامل ارزیابی شود.

انگلیس تنها متحد درجه اول آمریکا در قاره اروپاست که تاکنون به ائتلاف دریایی آمریکا پیوسته است. وزارت خارجه انگلیس دوشنبه (14 مرداد/5 اوت) اعلام کرد که به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست.

همراهی انگلیس با ائتلاف آمریکا در حالی اعلام شده که از میان سه کشور اصلی عضو اتحادیه اروپا دو کشور دیگر هنوز درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور را نپذیرفته‌اند.  «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان  هفته گذشته بار دیگر اعلام کرد به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق نخواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است

یک رسانه معتبر آلمانی روز یکشنبه گزارش کرد که ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ بریا مقابله با نیرو‌های مسلح یمن با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از هفته نامه «اشپیگل» نوشت، ۳ ماه پس از آغاز عملیات اروپا در دریای سرخ اینک این ائتلاف با کمبود کشتی‌های جنگی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مواجه شده است.

«واسیلیوس گریپاریس» فرمانده اروپایی گفت: «پس از خروج ناو آلمانی "هسن"، تنها ۳ کشتی جنگی باقی مانده است که ادامه مأموریت را غیرممکن می‌کند.»

وی افزود: «انتظار می‌رود که هسن با ناوچه «هامبورگ» جایگزین شود، اما این کشتی جنگی تا ماه اوت به دریای سرخ نمی‌رسد.»

نوامبر گذشته، نیرو‌های یمنی متعهد شدند به هر کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل تا توقف عملیات نظامی در نوار غزه حمله کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جمعه گذشته ضمن اعلام آغاز چهارمین مرحله عملیات‌های این کشور برای حمایت از مردم فلسطین، تأکید کرد که دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی برسد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند

وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که این ماموریت علیه یمنی‌ها نیست کرد، بلکه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه است.

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت