Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح های کشاورزی شهرستان ساری و جویبار در گفت و گو با خبرنگاران  افزود: با تخصیص این میزان اعتبار تاکنون ۲ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است . 

وی با تاکید بر این که سیستم آبیاری تحت فشار به صرفه تر و مدرنتر از شیوه های فعلی آبیاری شالیزاراها است، گفت: در صورت بازخورد خوب و مثبت با اجرای این سیستم جدید آبیاری ، می توان گفت که آینده شالیزارهای مازندران حول محور آبیاری تحت فشار خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده عالی دولت در مازندران در توصیف ویژگی های آبیاری تحت فشار در شالیزارها توضیح داد : در این شیوه با انجام یک مرحله سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت های لازم ، این سیستم پیاده می شود و در صورت عدم تمایل کشاورز به کشت محصول در بخشی از زمین ، از طریق تفکیک اراضی این کار صورت می گیرد . 

وی افزود: در این شیوه آبیاری ،کشاورز می تواند آن بخش از زمین را که قرار است کشت محصول انجام بدهد به زیر آب ببرد و بقیه زمین در زمان مورد نظر کشت شود . 

مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تن برنج سفید ، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند. این استان بیش از ۲۳۰ هزار هکتار شالیزاری دارد .

حسین زادگان همچنین اظهار داشت : کارهای تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران در این خصوص نشان می دهد که پیاده کردن آبیاری تحت فشار باعث کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب و همچنین افزایش میزان تولید محصول می شود . 

۷۳۳۵/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی مازندران هفته دولت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد از افزایش ایمنی معابر و بوستان‌ها با توسعه سیستم روشنایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مسعود حبیبی اظهار کرد: روشنایی معابر و میادین، یکی از مبلمان‌های شهری محسوب می‌شود و از جایگاه ویژه‌ای در معماری و شهرسازی برخوردار بوده و در طراحی شهری بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بهسازی روشنایی بوستان‌ها، معابر و میادین اجرا شد، گفت: در این راستا عملیات نصب پایه چراغ‌های روشنایی و پرژکتورها و جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف ال ای دی به جای لامپ‌های گازی بر اساس نیاز و اولویت‌بندی پروژه‌های توسعه محله‌ای در بوستان‌ها، معابر و فضاهای سبز سطح شهر در حال اجراست.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به افزایش روشنایی میادین، معابر و بوستان‌ها افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص جمعیتی، تأمین روشنایی کافی، رفع فضاهای بی‌دفاع و تاریک با نصب پایه چراغ‌های کم‌مصرف همچنان در حال اجرا است.

حبیبی افزود: این اقدام با تعویض ۲۰ دستگاه پرژکتور ال ای دی ۱۰۰ وات در ورودی شرقی شهر، ۳۰ دستگاه سر چراغ ال ای دی ۱۰۰ وات در بوستان پاسداران، ۱۰ دستگاه سر چراغ ال ای دی ۳۵ وات در میدان زاینده رود و ۲۰ دستگاه چراغ ال ای دی ۱۰۰ وات برای اصلاح و بهینه سازی روشنایی بلوار کاشانی صورت گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی نوسازی سیستم روشنایی مابقی نقاط شهرکرد در این طرح انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای توسعه سیستم روشنایی هشت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 751494

دیگر خبرها

  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • رقص توپ در شالیزارهای مازندران
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود