Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری حجت‌الاسلام علی ذوعلم،‌ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امروز یکشنبه، سوم شهریورماه، در محل این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ذوعلم در این نشست با بیان اینکه کتاب‌های درسی باید اصلاح و بازنگری شوند، اظهار کرد: روند به روز شدن کتاب‌ها،‌ همیشگی است و خواهد بود. در تلاشیم تا این روند با کمک کارشناسان مربوطه در فواصل زمانی متعدد انجام شود تا در صورت نیاز، اصلاح کتب انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین در زمینه تأمین کاغذ مورد نیاز برای چاپ منابع درسی در آموزش و پرورش نیز گفت: تولید کاغذ در داخل کشور سالانه سه هزار تن است در حالی که به ۴۵ هزار تن کاغذ در سال نیاز داریم که ظرفیت تولید و تأمین آن در داخل وجود ندارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجیم‌ترین و عملیاتی‌ترین توزیع نشر را انجام می‌دهیم. جمعیت دانش‌آموزی بسیار زیاد و حدود ۱۴ میلیون نفر است. تعداد کشور‌هایی که این میزان دانش‌آموز یا بیش از آن داشته باشند، خیلی زیاد نیستند.

وی همچنین درباره حمل و نقل کتاب‌های درسی از انبارها، به استان‌ها هم گفت: به طور متوسط روزی پنج کتاب در این سازمان تأیید و برای چاپ آن‌ها اقدام می‌شود و روزانه به طور متوسط ۵۰۰ هزار جلد کتاب باید تولید شود که حجم عملیاتی سنگینی است.

حجت‌الاسلام ذوعلم با اشاره به ارزیابی اجرای برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی بیان کرد: در بازه زمانی هفت‌ ساله که سازمان پژوهش درگیر برنامه هم‌سو سازی بود، موضوعاتی همچون سبک زندگی، فناوری اطلاعات، مهارت‌ها و ... در برنامه‌های درسی گنجانده شده است. اعضای شورای عالی آموزش و خانواده‌ از این تغییرات ابراز رضایت می‌کردند. در روند این تغییرات شاهد رضایت جامعه نخبگانی نیز بوده‌ایم. البته در آینده هم باید کار عمیق‌تر و جدی‌تری در حوزه برنامه درسی انجام دهیم.

وی همچنین درباره تلاش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای کسب تجربه از سایر کشور‌ها در حوزه برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تلقی ما این است که در عرصه تربیت، همه جوامع به ارتقای تربیتی نیاز دارند؛ ما نیز مستثنا نیستیم. چالش‌های موجود در عرصه سیاست و ... ناشی از نپرداختن به امر تربیت است؛ در این مسیر هم باید بتوانیم از ظرفیت سایر کشور‌ها و تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به رویکرد این سازمان برای تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های آموزشی، گفت: جهت‌گیری اصلی در برنامه‌ریزی‌های درسی این است که توانمندی‌های فکری، فرهنگی و اخلاقی را همگام با توانمندی علمی دنبال کنیم. در کسب توانمندی‌های علمی هم هدف فقط حفظ یک سری آموخته‌ها نیست، این خلأ بسیار جدی در نظام آموزشی ماست که به جای تقویت علمی و تبیین کاربرد علم در زندگی دانش‌آموزان به سراغ تقویت محفوظات رفته‌ایم. جهت‌گیری آموزش و پرورش بایه به سمت تقویت علمی در کنار کسب توانمندی عملی دانش‌آموزان باشد و این موضوع را دنبال می‌کنیم، البته این موضوع نیازمند عزم ملی و امری زمان‌بر است.   این گزارش تکمیل می‌شود.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران مدرسه دانش اموز کتاب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش

به گزارش خبرآنلاین، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود.

تسنیم در خبری نوشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

پایه تحصیلی قیمت کتاب درسی
اول دبستان ۷۱ هزار تومان
دوم دبستان ۷۸ هزار تومان
سوم دبستان ۸۷ هزار تومان
چهارم دبستان ۸۷ هزار تومان
پنجم دبستان ۸۷ هزار تومان
ششم دبستان ۱۰۲ هزار تومان

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898994

دیگر خبرها

  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید