Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:13:34 GMT

آوایی: مبارزه با فساد هموار کننده مسیر توسعه است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۰۸۸

آوایی: مبارزه با فساد هموار کننده مسیر توسعه است

وزیر دادگستری گفت: اصل قضیه مبارزه با فساد را مبارک می دانیم چرا که هیچ کشوری تا زمانی که نتواند بحث فساد را تقلیل دهد به توسعه دست نمی یابد و مبارزه با فساد مسیر را برای توسعه در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی هموار می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، سیدعلیرضا آوائی در هفته دولت با حضور در برنامه سلاح صبح شبکه سوم سیما ، در تشریح عملکرد یک ساله وزارت دادگستری اظهار کرد: نقش و عملکرد وزارت دادگستری برای عموم جامعه شناخته شده نیست و برای آشنایی مخاطبین عرض می کنم که وزیر دادگستری حلقه واسط و مسئول روابط بین قوای سه گانه است و وزارت دادگستری تنها وزارتخانه دولت است که نام آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی در ادامه با معرفی وظایف وزارت دادگستری، گفت: یکی از زیر مجموعه‌های وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی است که یک مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشت و همچنین مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در ایام اخیر، عمده تمرکز و وقت این سازمان به رسیدگی به پرونده های کلان معطوف شد و در همین رابطه پرونده های احتکار، گران‌فروشی و پرونده هایی از این جنس مورد رسیدگی قرار گرفت.


آوائی در رابطه با فعالیت‌های وزارت دادگستری پیرامون موضوعات حقوق بشری و حقوق شهروندی گفت: وزارت دادگستری یک وزارت عملیاتی نیست و عمده فعالیتهای آن امور ستادی و هماهنگی است که در موضوع حقوق بشر نیز بیش از یکصد جلسه با نهادهای مختلف پیرامون بحث های آموزش حقوق شهروندی برگزار شد و در این رابطه نیاز فراوانی به فرهنگ سازی و آموزش مردم در زمینه حقوق شهروندی داریم.


وزیر دادگستری در رابطه با همکاری دولت با قوه قضائیه در رابطه با بحث فساد گفت: اصل قضیه مبارزه با فساد را مبارک می دانیم چرا که هیچ کشوری تا زمانی که نتواند بحث فساد را تقلیل دهد به توسعه دست نمی یابد و مبارزه با فساد مسیر را برای توسعه در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی هموار می کند.


آوائی ادامه داد: در مسیر مبارزه با فساد نباید کسی که تخلف می کند، احساس امنیت کند؛ در عین حال اگر مبارزه ما با فساد و محاکمه کردن ها چندین برابر سنگین شود اما روی بحث فرهنگی آن کار نکنیم، کافی نخواهد بود. از دوران کودکی و حتی از مهد کودک باید روحیه مبارزه با فساد را ایجاد کنیم.


وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که در حوزه زمین خواری، وزارت دادگستری چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: در این رابطه مسئولیتی برای وزارت دادگستری تعریف نشده است. در این زمینه الان دولت پیشگام است و مبارزه را در بحث فساد و زمین خواری یک مبارزه هماهنگ می دانم اما مسیری که در حال طی آن هستیم، آسیب هایی دارد که باید در زمان مناسب به آن رسیدگی کرد.


آوائی در پایان گفت: دولت ایام سختی را طی می کند اما مصمم است و شهادت می دهم در این دو سال تلاش کرده و مصمم بوده است. تقاضای مان از رسانه‌ها این است که کمک‌ کنند که دولت وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير دادگستري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زهره‌ای صبح سه‌شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی که در استانداری برگزار شد، حمل و نقل و نهضت ملی مسکن را مهم‌ترین رسالت دولت و وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

به وی به آمار به روز شده طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار به روز شده بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: مشکلات تهیه زمین و یا موانع بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها وجود دارد.

زهره‌ای در ادامه اظهار کرد: آسیب‌شناسی لازم در خصوص مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و در اکثر این استان‌ها حل شده اما در نهایت نیازمند عزم جدی استان‌ها هستیم.

وی بر پیگیری جدی حل مشکلات پل خندقلو و مصوبات سفر رئیس جمهور تاکید کرد .

در ادامه استاندار خراسان شمالی نیز گفت: تا کنون تعهدات استانی در خصوص مصوبات  سفر رئیس جمهور به استان محقق شده است .

محمدرضا حسین نژاد افزود: در انجام تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص سفر رئیس جمهور باید تسریع شود زیرا بیشترین مصوبات در ارتباط با این وزارت خانه است.

کد خبر 6099151

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • لبه تیغ
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم