Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امورعشایری استان سمنان با بیان اینکه عشایر استان سمنان 5 ویژگی شاخص و منحصر به فرد دارند، گفت: این ویژگی ها در رونق گردشگری عشایر موثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، گفت: عشایر استان سمنان 5 ویژگی شاخص دارند که می تواند به عنوان گردشگری عشایری مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ویژگی ها منحصر به عشایر این استان است و عشایر سایر نقاط کشور چنین ویژگی ای را ندارند، تصریح کرد: اولین ویژگی منحصر به فرد تنوع در تولید محصولات لبنی است به گونه ای که ایل بزرگ سنگسری در استان سمنان 32 محصول از شیر تولید می کنند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: طولانی ترین مسیر کوچ با طی 1200 کیلومتر ازآن عشایر "ایل سنگسر" است که در هیچ کجای دنیا عشایر چنین مسیر کوچ طولانی ای ندارند.  

خادم میزان سرانه دام عشایر استان سمنان را دو برابر عشایر سایر استان های کشور دانست و اظهار کرد: همچنین 72.6 درصد عشایراستان سمنان باسواد هستند که نسبت به میانگین سوادعشایر کشور بیشتر است.

وی عشایر استان سمنان را بسیار پرتلاش و سختکوش معرفی کرد و افزود: هر چادرعشایری یک کارگاه تولیدی به حساب می آید که از کمترین امکانات بهترین تولیدات را دارند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه در استان تنها یک ایل به نام ایل سنگسری و بیش از 70 طایفه داریم، تصریح کرد: در کشور و جهان ایل سنگسری شناخته شده است.  

خادم با تاکید بر خدمت رسانی به همه عشایر سطح استان سمنان، گفت: سعی داریم ایل سنگسری را به عنوان تنها ایل استان بیشتر و بهتر در سطح کشور معرفی نماییم.

وی ادامه داد: معرفی بیشتر عشایر استان سمنان به ویژه ایل سنگسری از طریق حضور در نمایشگاه های عشایری کشور و ساخت مستند و پخش در رسانه ملی در دستور کار است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان خاطر نشان کرد: این امور، رونق دهنده گردشگری عشایر استان سمنان است که باید بیشتر به آن پرداخت.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان