Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت، همه اعضای گروه ۷ خواهان اجتناب از درگیری با ایران هستند.

او گفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز به‌صورت بسیار شفاف این موضع را اعلام کرد.

مکرون در این مصاحبه اعلام کرد:‌ «ما بر سر این‌که به ایران چه بگوییم به توافق رسیدیم. هدف ما ارسال پیام گروه ۷ [به ایران] است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «ما بر سر سندی به توافق رسیدیم که به نظر من ارزش زیادی دارد و تصمیم گرفتیم عزمی عملی را اتخاذ کنیم که به اجازه دهد مواضع اندکی مسالمت‌آمیزتر شود».

رئیس‌جمهور فرانسه گفت گروه ۷ رسما به او برای گفت‌وگو با ایران مأموریت نداده است، با این وجود اعضای این گروه در مورد لزوم ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی و حفظ ثبات در غرب آسیا، اتفاق نظر دارند.

مکرون در مورد موضع اعضای گروه ۷ در مورد ایران، گفت: «هیچ‌یک از اعضای گروه ۷ نمی‌خواهند ایران هرگز تسلیحات اتمی داشته باشد. ثانیا، تمام اعضای گروه ۷ به ثبات در آن منطقه متعهد هستند.»

ساعتی پیش یکی از دستیاران مکرون در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شد که سران گروه هفت در نشست شب گذشته توافق کرده‌اند که رئیس‌جمهور فرانسه پیام این گروه را به ایران برساند. شخص مکرون نیز امروز گفت اعضای این گروه بر لزوم کاهش تنش با ایران تأکید داشته‌اند و ترامپ نیز تصریح کرده که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست.

در ماه‌های گذشته مکرون تلاش کرده تا در نقش یک میانجی میان واشنگتن و تهران عمل کند. با این وجود، ترامپ پیش از این هم میانجی بودن پاریس را رد و تأکید کرده است که هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که به نمایندگی از آمریکا صحبت می‌کند.

310311

کد خبر 1293028

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران فرانسه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال ایران و آمریکا سینمای ایران امانوئل مکرون مجلس دهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز جمعه ایده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین رد کرد.

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته، ماکرون در مصاحبه‌ای با اکونومیست گفت که در صورت درخواست کی‌یف، امکان اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی رویکرد فرانسه در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافقت کرده‌اند.

در همین حال کامرون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: من سربازان ناتو را در کشور [اوکراین] نخواهم داشت، زیرا فکر می‌کنم این می‌تواند تشدید خطرناکی در وخامت اوضاع باشد.

این دیپلمات ارشد افزود که فکر نمی‌کند درست باشد که «سربازان ناتو سربازان روسی را بکشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد